Контрольные задания английский язык 4 класс – ГДЗ Английский язык 4 класс Быкова, Эванс, Дули
ГДЗ Английский язык 4 класс Быкова, Эванс, Дули
Английский язык 4 класс
Контрольные задания
Быкова, Эванс, Дули
Spotlight
Просвещение
Периодические проверки в четвертом классе направлены на то, чтобы подготовить детей к предстоящему ВПР. В принципе в этой проверке нет ничего страшного, в основном атмосферу начинают нагнетать сами родители и учителя. Если школьники усвоили материал, то прекрасно обойдутся и без вспомогательных средств. Но можно подстраховаться, потренировавшись выполнять задания по решебнику к учебнику «Английский язык. Контрольные задания 4 класс» Быкова, Эванс, Дули.
Фабула данного сборника.
Пятьдесят девять страниц этого пособия охватывают всю школьную программу года. Задания в ГДЗ по английскому языку 4 класс делятся на два уровня сложности, что поможет выявить насколько именно ребята знают материал. Заключительный тест как бы подводит черту перед переходом в новый класс и утверждает, что школьники достигли определенных результатов в учебе.
Есть ли от него польза.
Так как не все ребята хорошо справляются с изучением иностранного языка, то и подготовка к проверочным работам явно будет не лишней. Кроме того плюсы домашней тренировки заключаются в том, что можно попросить помощи у родителей и несколько раз проработать особо сложные места. В классе же такого шанса просто не предоставится. Имея в наличии решебник к учебнику «Английский язык. Контрольные задания 4 класс» Быкова можно дать ребенку возможность запомнить все основные моменты по предмету и не переживать за написание контрольных. «Просвещение», 2017 г.
Похожие ГДЗ Английский язык 4 класс
Тест 1A (стр. 4-6):
1234567Тест 1B (стр. 7-9):
1234567Тест 2A (стр. 10-13):
123456Тест 2B (стр. 14-17):
123456Тест 3A (стр. 18-20):
12345Тест 3B (стр. 21-23):
12345Тест 4A (стр. 24-25):
1234567Тест 4B (стр. 27-29):
1234567Тест 5A (стр. 30-32):
123456Тест 5B (стр. 33-35):
123456Тест 6A (стр. 36-30):
12345Тест 6B (стр. 40-43):
12345Тест 7A (стр. 44-46):
12345Тест 7B (стр. 47-49):
12345Тест 8A (стр. 50-52):
12345Тест 8B (стр. 53-55):
12345Exit Test (стр. 56):
12345gdz.ltd
Тест по английскому языку на тему: контрольные задания для 4 класса по английскому языку
Промежуточная аттестация по английскому языку
(тестирование)
4 класс
Заполните Ваши данные печатными буквами
ФАМИЛИЯ:
ИМЯ:
Класс :
- Аудирование
A1.Послушай и отметь какие предметы нравятся Мэг и не нравятся.
PE | Maths | Music | Reading | Art | |
Mag likes | |||||
Mag doesn’t like |
- Чтение
B1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.
A. ball | B. meat | C. fox baby | D. mushrooms | E. river |
My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa.
There is a big forest and a (1) near our village.
Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a (2) on the green grass.
One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many (3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms.
Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?”
We ran up to him and saw a small (4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.
We took the fox baby home. We gave him fish and (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends.
One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.
Ответы:
B2 . Last summer David lived in … .
- town
- the village
- the forest
B3. Every day the boys went … .
a. to the forest
b. to the zoo
c. to the river
B4. The boys saw a baby fox … .
- under a big tree
- near the river
- in the village
B5. The boys gave July … .
a. berries and mushrooms
b. meat and fish
c. some water
B6. One day July ran away… .
- to the village
- to the river
c. to the forest
Ответы:
- Грамматика
C1. Поставьте глаголы в нужную форму. Запишите грамматически правильное предложение
1. My brother _______yesterday.
a)will cry b) cries c) cried
2. My little sister _____every day.
a) will cry b) cries c) cried
3.Granny_____to us last week.
a)came b)will come c) comes
4.Mary often____at the parties.
a)will sing b)sings c)didn’t sing
5.Our family____to London next year.
a)will go b)went c)goes
6. We ____our cat an hour ago.
a)feed b)will feed c) fed
7.Ann___a party last Saturday.
a) has b) had c) have
8.I usually ____up at 7 o’clock.
a) get b) will get c) got
9 )Kate____TV two hours ago.
a) watch b) will watch c) watched
10. This girl____in the park yesterday.
a) skates b) skated c)will skate
C2. Образуйте форму множественного числа
- Tooth _______________________________________________________
- Lady ________________________________________________________
- Table________________________________________________________
- City _________________________________________________________
- Day _________________________________________________________
- Fox __________________________________________________________
- Child ________________________________________________________
- Woman ______________________________________________________
- Street ________________________________________________________
- Book________________________________________________________
C3. Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных
Начальная форма | Сравнительная | Превосходная | ||||
1 | Big | |||||
2 | Interesting | |||||
3 | Bad | |||||
4 | Nice | |||||
5 | Large |
- Письмо
D1. Заполни анкету для занятий в кружке любителей английского языка
_______________________________________________________________ |
|
nsportal.ru
ГДЗ по английскому языку Spotlight 4 класс контрольные задания Быкова, Эванс, Дули, Поспелова
ГДЗ по английскому языку Spotlight 4 класс контрольные задания Быкова, Эванс, Дули, Поспелова- 1 класс
- Математика
- Окружающий мир
- Русский язык
- Литература
- Информатика
- 2 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Математика
- Информатика
- Окружающий мир
- Литература
- Технология
- 3 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Математика
- Информатика
- Окружающий мир
- Литература
- 4 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Математика
- Окружающий мир
- Информатика
- Литература
- 5 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Математика
- Физика | Химия
- Биология
- История
- Информатика
- География
- Технология
- Литература
- Обществознание
- ОБЖ
- 6 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Математика
- Физика | Химия
- Биология
- История
- Информатика
- География
- Технология
- Литература
- Обществознание
- ОБЖ
- 7 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Алгебра
- Геометрия
- Физика
- Химия
- Биология
- История
- Информатика
- География
- Технология
- Литература
- Обществознание
- ОБЖ
- 8 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Алгебра
- Геометрия
- Физика
- Химия
- Биология
- История
- Информатика
- География
- Литература
- Обществознание
- ОБЖ
- 9 класс
- Немецкий язык
- Английский язык
- Русский язык
- Алгебра
- Геометрия
- Физика
- Химия
- Биология
- История
rugdz.com
Контрольные работы по английскому языку 4 класс
Контрольное тестирование по английскому языку
4 класс УМК Биболетова «Enjoy English-4»
1 четверть
1. Найди верный вариант перевода
2. Выбери нужный предлог
1. There is a table in/ on/ at the room.
2. I share a large room of/ from/ with my brother.
3. There is a nice carpet on/ at/ in the floor.
4. There are two books in/ on/ under the bag.
5. There is a shelf
3. Вставь пропущенные is или are.
1. There………. one window in the kitchen.
2. There ……….. no books in my room.
3. There…………. many doors in Jim’s house.
4. There…………. a big bedroom in the flat.
5. There ………… a piano in the room.
4. Прослушайте текст. Определите, какие высказывания соответствуют содержанию текста (True), а какие не соответствуют (False).
My name is Alex. I am seven. I have got a big family. I have got a mother, a father, a sister and two brothers. We like to be together on Sundays.Last Sunday we visited our grandparents. The weather was fine and we walked a lot. We skated, made a snowman and played snowballs. Then our grandmother cooked a tasty dinner. In the evening we listened to music and watched TV. It was the happiest day in our life!
Alexʼs family is big. ________
Alex has got two sisters and a brother_______________
They had a tasty dinner. ___________
They like to be together on Mondays._______________
Alexʼs family listened to music and watched TV last Sunday.______________
Запиши 2 предложения о том, что находиться в твоей комнате, а затем 2 предложения о том, чего нет в твоей комнате.
1)_____________________________________________________________________
2)_________________________________________________________________________
3)______________________________________________________________________
4)______________________________________________________________________
6. Прочитай письмо и вставь пропущенные слова
Beautiful, write, letter, in the country, behind, sheep, mountains, towns, swim, river, gardenThank you for your _____________. I am Anna, I am from Russia. My country is large and
________________. There are many cities and _________ in Russia. But I live _________________.
I live with my mum and dad. Our house isn’t big. There is a green ____________ with apple trees and flowers ___________ my house. There is a river next to the forest. My friends and I _________
there in summer. There is an old bridge over the ____________. We’ve got a cow, five _________,
a horse, a cat and a dog. I like to read books about seas, oceans, ____________________ and deserts.
___________ me about your country and your town, please.
Your pen friend,
Anna
Контрольная работа 4 класс
II четвертьВыбери нужный предлог.
There are two desks next to/in/on the room.
There is no pantry on/in/at his flat.
There is a nice carpet at/on/in the floor.
There is a piano in/on/at the room .
Напишите 2 форму глаголов.
Example: play-played
say
do
take
go
dance
eat
be
Прослушайте письмо Кейт и выпишите номера предложений, которые соответствуют тексту:
1. Kate has got some photos from Vera.
2. Kate was at London Zoo last year.
3. There are birds at London Zoo.
4. Kate asks Vera her school.
5. Kate wants to get letters from Vera
4. Прочитайте предложения. Выберите правильный глагол в Present Simple(am, is, are) или Past Simple( was, were)
1) My mother wasn’t/ weren’t in London last year.
2) What are/is your phone number?
3) My brother were/was a worker.
4) My father’s car are/is black.
5) The weather are/is sunny today.
6) There is/are a lot of green gardens in the country.
7) There is/are many cars in the streets.
8) My grandmother is /was a good actress 20 days ago.
9) The crocodile is/isn’t red.
10) The dolphin is/ isn’t a nice animal.
5. Помогите Джим написать о том, что он делал вчера.
Yesterday I (go) to school. I (have) 5 lessons. The weather (is) bad yesterday. It (is) raining. I (come) back home at 3 o’clock. Then I (do) my homework. I (play) computer games, (help) my mother. I (water) the flowers, (look) after my little brother. In the evening I (sit) in the sofa and (watch) TV. My mother(cook). My father (read) a newspaper. Our cat (drink) milk. My brother (do) his homework. I (go) to bed at 11 o’clock.
Ответы:
1. Выбери нужный предлог:
In
In
On
In
2. Напиши вторую форму глагола:
Say – said
Do – did
Take – took
Go – went
Dance — danced
Eat – ate
Be- was/were
3 Прослушайте письмо Кейт и отметьте номера предложений, которые соответствуют тексту: Dear Vera,
Thank you for your letter. I like your photos very much. Last week I was at London Zoo. It is very big. There are a lot of animals: tigers and bears, monkey and kangaroos, parrots and pelicans. There were many children in the Zoo. It was fun to visit in the Zoo! Tell me about your friend Dasha. Has she got a pet? What’s the name of her pet? Write to me soon. Bye, Kate
1, 3, 5.
4.Прочитай предложения. Выбери правильный глагол:
1. Wasn’t
2. are
3. was
4. is
5. is
6. are
7. are
8. was
9. isn’t
10. is
5.Помоги Джим написать о том, что он сделал вчера:
Went, had, was, was, came, did, played ,helped, watered, looked, sat, watched, cooked, read, drank, did, went.
Контрольная работа 4класс
III четверть
1. Зачеркните лишнее слово:
sea, desert, river, ocean
rainy, autumn, windy, cold, sunny
fox, whale, wolf, bear
tomato, cabbage, ice-cream, potato, carrot
coat, T-shirt, blouse, cheese, dress
2. Соотнесите:
5:10 It’s a quarter past five
11:30 It’s ten minutes past five
4:50 It’s half past eleven
5:15 It’s ten minutes to five
5:30 It’s half past five
3. Запиши свой распорядок дня (указать время и что вы делаете в этот момент):
1)________________________________________________________________________
2) ________________________________________________________________________
3) ________________________________________________________________________
4) ________________________________________________________________________
4. Read and what is true/false.
Rabbit’s Clothes.
One day the rabbit was very hungry and ran to Mr. Grey’s garden. There were some sweet carrots, red tomatoes, big potatoes and red apples there! The rabbit was happy in this garden!
At 12 o’clock Mr. Grey came into the garden and started his work. Suddenly he saw Peter: “A rabbit in my garden!” Mr. Grey jumped up and ran after the rabbit. The rabbit jumped up and ran away from Mr. Grey. But he couldn’t see the garden door.
He lost his red shoes near the tomatoes. He had no shoes on! Now he could run on his four legs! Then he jumped out of his jacket. Now he had no clothes on and ran very fast.
Suddenly he saw the garden door. Closed! The rabbit went under it. How happy he was to be out of the garden!
Mr. Grey was happy too. He had no rabbits in his garden. When he saw a blue jacket and shoes, he got happier:
“Now I have got some nice clothes! Two red shoes and a blue jacket.”
Mr. Grey put the rabbit’s clothes on a scarecrow (пугало).
1.There were yellow bananas in Mr. Grey’s garden.
2.The rabbit had some clothes on when he came into the garden.
3.The rabbit liked to eat tomatoes and apples.
4.Mr. Grey didn’t like the rabbit in his garden.
5.The rabbit helped Mr. Grey to work in the garden.
6.The rabbit’s shoes were blue.
7.The rabbit ran after Mr. Grey.
Прослушайте аудиозапись и заполните пробелы пропущенными словами.
There is a parrot ___ the table.
Is there ___ computer in your room?
I ___ some chairs in my room.
There is a fireplace in the ___.
Have you a pantry ___ your flat?
Ответы
6 задание
There is a parrot __ above._ the table.
Is there __ new _ computer in your room?
I _ have __ some chairs in my room.
There is a fireplace in the _ bedroom __.
Have you a pantry _ in __ your flat?
Контрольная работа 4класс
IV четверть
1.Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.
1)The black trousers are (big) than the jeans.
2) This raincoat is (small) than the red coat.
3)Mary’s sweater is the (good).
4)My T-shirt is (beautiful) than your T-shirt.
2.Вставьте пропущенные слова: some, any, no.
1)I would like __________orange juice.
2)Do you like __________butter?
3)I do not like __________ lemon.
4)Mary would like ________ tomato.
5)No, sorry. I have not got ________apples.
3.Прослушайте текст.Выберите нужное слово для каждого пропуска:
Friday
It is Friday. We have five classes. 0. today. We come 1. ___________ school and go to our classroom. The 2. ______________ class is Maths. 3. ______ begins at half past eight. The teacher 4. ________ in and we say «good morning» 5. ____________ read, write and play in our English lessons. It’s fun!
0. today yesterday tomorrow
1. to after from
2. last first good
3. she he it
4. goes comes stands
5. I They We
4.Преведите на английский язык.
1) чашка кофе
2) стакан воды
3) бутылка молока
4) кусочек торта
5) пакет апельсинов
Write about the passenger pigeon. – Напиши об исчезнувшем виде голубей.
Например: Where? North America
1. When? before the 20th century
2. Numbers: 1800 – 5 billion (5000000000) 1913 – the last bird – die – the zoo
3. Food: nuts, insects, worms
4. Special features: grey and red feathers – very long tail
5. Bad points: people – kill – tasty and cheap meat
Например: The passenger pigeon lived in North America.
1._____________________________________________________________________
2. ___________________________________________________________________ _______________________________________________________________________ 3.______________________________________________________________________
4. _____________________________________________________________________
5. _____________________________________________________________________
Прочитайте текст
Once upon a time in a faraway forest there lived two little rabbits Billy and Willy. They were brothers. Billy was brave but Willy was afraid of everything. Every morning Billy skipped to the forest or to the field. In the evening he told Willy about his trips. Willy liked to listen to his brother’s stories. Every day Billy said to Willy, «Let’s skip to the field together! It’s so interesting to visit new places and meet new friends!» But Willy stayed at home.
One day Willy was alone in their little house, he sat at the window and began to look at the field. It started to rain. Willy was nervous. He thought: «Rain! It’s terrible! Where’s Billy?» Willy was afraid of the rain. But he took the umbrella and skipped to the field. Soon the rain stopped. Willy looked around. He saw his brother under the bush.
«Are you OK? I brought you the umbrella?» said Willy.
«Willy! I am glad to see you. Oh, look at the sky!» said Billy.
«Wow! What is it?» asked Willy.
«It’s a rainbow (радуга). Do you like it?» said Billy.
Willy was happy to see the rainbow. It was so colourful and nice.
«Now I will skip with you to the forest and to the field every day. There are so many interesting things I can see,» said Willy.
«Great! Let’s skip to the farm tomorrow! There are a lot of tasty apples in the garden!» said Billy.
6.1. Закончи предложение, выбрав один вариант из трёх предложенных. Обведи соответствующую букву.
1) Willy ran out of the house when the rain began because he wanted…
to find his brother.
to get some apples.
to visit new places.
6.2) Выбери правильный ответ на вопрос. Обведи соответствующую букву.
Why was Billy happy to see his brother in the field?
Willy brought the umbrella.
Willy became a brave rabbit.
Willy saw a nice rainbow.
Why did Willy decide to skip with his brother every day?
Willy wanted to try an apple.
Willy wanted to see a rainbow.
Willy wanted to visit new places.
Правильные ответы: 1а, 2 b, c; 3с
Итоговая контрольная работа 4 класс
1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.
A. ball
B. meat
C. fox baby
D. mushrooms
E. river
My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa. There is a big forest and a _____(1) near our village. Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a ____(2) on the green grass.
One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many _____(3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms. Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?” We ran up to him and saw a small _____(4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.
We took the fox baby home. We gave him fish and_____ (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends. One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.
2. Ответьте на вопросы по тексту:
1. Last summer David lived in … .
a) town b) the village c) the forest
2. Every day the boys went … .
to the forest b) to the zoo c) to the river
3. The boys saw a baby fox … .
under a big tree b) near the river c) in the village
4. The boys gave July … .
berries and mushrooms b)meat and fish c) some water
5. One day July ran away… .
to the village b) to the river c) to the forest
3. Поставьте глаголы в нужную форму:
1. My brother _______yesterday.a)will cry b) cries c) cried
2. My little sister _____every day.
a) will cry b) cries c) cried
3.Granny_____to us last week.
a)came b)will come c) comes
4.Mary often____at the parties.
a)will sing b)sings c)didn’t sing
5.Our family____to London next year.
a)will go b)went c)goes
6. We ____our cat an hour ago.
a)feed b)will feed c) fed
7.Ann___a party last Saturday.
a) has b) had c) have
8.I usually ____up at 7 o’clock.
a) get b) will get c) got
9. Kate____TV two hours ago.
a) watch b) will watch c) watched
10. This girl____in the park yesterday.
a) skates b) skated c)will skate
4. Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных
5. Заполни анкету для занятий в кружке любителей английского языка
Name_________________________________________________
Age___________________________________________________
Phone number________________________________________________
Favourite subjects_________________________________________________
Your hobby. I like to_______________________________________________
What do you like to do in your English lessons?__________________________________________________
Итоговая контрольная работа 4 класс
__________________________________________________________
1. Прочитайте текст и вставьте необходимые по смыслу слова.
A. ball
B. meat
C. fox baby
D. mushrooms
E. river
My name is David. Last summer I lived in the village with my granny and grandpa. There is a big forest and a _____(1) near our village. Every day my friends and I went to the river. We swam and played with a ____(2) on the green grass.
One day in July we got up at 6 o’clock in the morning and went to the forest. There were many _____(3) and berries in the forest. We picked flowers, gathered berries and mushrooms. Suddenly one of the boys stopped and said, “Look! What is this?” We ran up to him and saw a small _____(4) under a big tree. It was very nice and funny. “Where is your mother, baby?” we asked him.
We took the fox baby home. We gave him fish and_____ (5). He grew up quickly. We named him “July”. July liked to play with us. We were friends. One day when we wanted to play with July we couldn’t find him. He ran away to the forest.
2. Ответьте на вопросы по тексту:
1. Last summer David lived in … .
a) town b) the village c) the forest
2. Every day the boys went … .
to the forest b) to the zoo c) to the river
3. The boys saw a baby fox … .
under a big tree b) near the river c) in the village
4. The boys gave July … .
berries and mushrooms b)meat and fish c) some water
5. One day July ran away… .
to the village b) to the river c) to the forest
3. Поставьте глаголы в нужную форму:
1. My brother _______yesterday.a)will cry b) cries c) cried
2. My little sister _____every day.
a) will cry b) cries c) cried
3.Granny_____to us last week.
a)came b)will come c) comes
4.Mary often____at the parties.
a)will sing b)sings c)didn’t sing
5.Our family____to London next year.
a)will go b)went c)goes
6. We ____our cat an hour ago.
a)feed b)will feed c) fed
7.Ann___a party last Saturday.
a) has b) had c) have
8.I usually ____up at 7 o’clock.
a) get b) will get c) got
9. Kate____TV two hours ago.
a) watch b) will watch c) watched
10. This girl____in the park yesterday.
a) skates b) skated c)will skate
4. Образуйте сравнительную и превосходную степени сравнения прилагательных
5. Заполни анкету для занятий в кружке любителей английского языка
Name_________________________________________________
Age___________________________________________________
Phone number________________________________________________
Favourite subjects_________________________________________________
Your hobby. I like to_______________________________________________
What do you like to do in your English lessons?__________________________________________________
infourok.ru
Проверочная работа по английскому языку, 4 класс
Всероссийский конкурс на лучшую методическую разработку «Проверочная работа по английскому языку»
Пояснительная записка к лексико-грамматическому тесту по английскому языку за курс начальной общеобразовательной школы (итоговый тест для учащихся 4 класса)
Данный итоговый тест «Проверочная работа по английскому языку» составлен с учетом требований таких программных документов, как ФГОС, «Примерные программы начального общего образования» и «Планируемые результаты начального общего образования». Целью проведения итогового теста является объективная оценка качества знаний учащихся, приобретенных ими за курс английского языка в 4 классе.
Инструкция к выполнению каждого задания дается на русском языке, т. к. чтение инструкции не должно создавать дополнительной сложности для учащихся. Пользоваться словарем во время выполнения теста не разрешается. В качестве системы оценивания предлагается воспользоваться таблицей, предложенной ниже (в конце теста). Тестовых заданий: 8. Задание 8 – повышенной сложности. Максимальное количество баллов: 100. Максимальное по каждому заданию указано в задании. Время на выполнение – 45 мин. Учебник «Spotlight 4. Английский в фокусе» Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс.
Ответы к заданиям занесены в таблицу после теста.
Итоговый тест
для учащихся 4 класса
Найдите слово с общим значением для каждой строчки и запишите его.
Sports weather family months seasons
1._________: dad, mum, sister, grandma, grandpa
2 ._________: rainy, sunny, cold, windy, cloudy
3. _________: winter, spring, summer, autumn
4. _________: hockey, tennis, basketball, football
5. _________: July, September, May, June
Score: _________/ 5
Вставьте пропущенный глагол to be: is или are.
1. There …. a teacher in the classroom.
2. There …. teachers in the classroom.
3. There …. a lot of flowers in the garden.
4. There ….. a small picture on the wall.
5. There ….. a beautiful girl in the street.
Score: _________/ 5
3. Соотнесите глаголы 1 и 2 формы в Past Simple. Запишите ответы (к каждому слову соответствующую букву a — j) в таблицу ниже.
1) 1. meet 2) 2. make 3) 3. come 4) 4. eat 5) 5. be 6) 6. write 7) 7. go 8) 8. draw 9) 9. take 10. become | a) came b) was/ were c)took d) made e) met f) drew g) wrote h) ate i) became j) went |
— 2) — 3) — 4) — 5) — 6)- 7) — 8) — 9) — 10)- |
Score: _________/ 10
4.Составьте из предложенных слов предложения и запишите их.
1. play, basketball, didn’t, Sue, yesterday
____________________________________________________________
2.Mike, his, father, Did, help?
____________________________________________________________
3. I, ride, bike, my, will, tomorrow.
____________________________________________________________
4. mum, My, work, the, will, garden, in, next, week.
____________________________________________________________
5. didn’t, watch, He, a film, last night.
____________________________________________________________
Score: _________/ 10
5. Раскройте скобки. Поставьте прилагательные в сравнительную или превосходную степень.
1. Susan is the ____________(good) pupil in our class.
2. Mike is ____________(old) than Tom.
3. Whales are ____________ (big) than dolphins.
4. The book is _____________________ (interesting) than the film.
5. A monkey is ___________________(funny) than a parrot.
Score: _________/ 15
6. Выберите правильную форму глагола. Обведите соответствующую букву.
1. My mum … shopping yesterday.
a) will go b) goes c) went
2. Сhildren … football every day.
a) play b) played c) will play
3. I like to … TV in the evening.
a) watch b) watched c) will watch
4. I … the story next week.
a) wrote b) will write c) write.
5. Does he … with your friends every day.
a) play b) plays c) will play
Score: _________/ 15
7. Прочитайте текст. Выполните задания.
I have a friend. His name is Nick. He is only seven years old. But he goes to school. Every day he has three 1)… .The first lesson is 2)… . Nick and his classmates count pens and pencils. In the 3)… lesson they learn poems 4)… . Art is Nick’s 5) … lesson. He can draw very well. At 12 o’clock they 6) … lunch.
1. Вставьте пропущенные слова.
a) favourite, b) by heart, c) second, d) Math, e) have, f) lessons |
1) — , 2) — , 3) — ,4) — , 5) — , 6) — |
2. Закончите предложения, выбрав один вариант из трёх предложенных. Обведи соответствующую букву.
1. Every day Nick goes… .
shopping
to the country
to school
The first lesson is … .
Art
Math
English
3. He can … very well.
draw
write
dance
3. Ответьте на вопросы. Ответы запишите.
How old is Nick?
____________________________________________________________
How many lessons does he have every day?
_______________________________________________________________
What do pupils do in the Math lesson?
______________________________________________________________
What is Nick’s favourite lesson?
______________________________________________________________
When do they have lunch?
_______________________________________________________________
Score: _________/ 30
8. Заполни анкету для занятий в кружке английского языка.
1. Name _________________________________________________________
2. Age ____________________________________________________________
3. Favourite subjects: I like ________________________________________
4. Your hobby: I like to _____________________________________________
5. What do you like to do in your English lessons?
I like to_____________________________________________________
Score: _________/ 10
90 — 100 | 66 — 89 | 51 — 65 | <50 |
Very good! | Good! | OK! | Try again! |
Ответы:
№ задания | |
| family weather seasons sports months |
2. | 1. is 2. are 3. are 4. is 5. is |
3. | 1. e) 2. d) 3. a) 4. h) 5. b) 6. g) 7. j) 8. f) 9. c) 10. i) |
4. | 1. Sue didn’t play basketball yesterday. 2. Did Mike help his father? 3. I will ride my bike tomorrow. 4. My mum will work in the garden next week. 5. He didn’t watch a film last night. |
5. | 1. Susan is the best pupil in our class. 2. Mike is older than Tom. 3. Whales are bigger than dolphins. 4. The book is more interesting than the film. 5. A monkey is the funniest animal. |
6. | 1. c) 2. a) 3. a) 4. b) 5. c) |
7.1. | 1. f) 2. d) 3. c) 4. b) 5. a) 6. e) |
7.2. | 1. c) 2. b) 3. a) |
7.3.
| 1. Nick is seven years old. 2. Every day he has three lessons. 3. Pupils count pens and pencils in the Math lesson. 4. Art is Nick’s favourite lesson. 5. They have lunch at 12 o’clock. |
8. | E. g. 1. Name Alina 2. Age seven 3. Favourite subjects: I like Music and Art 4. Your hobby: I like to play football 5. What do you like to do in your English lessons? I like to play games, to sing English songs, to read English rhymes and to talk with my friends in English. |
Литература:
https://go.mail.ru/search_images?fr=pult&sbmt=1501396085254&gp=813637&q=%D1%81%D0%B5%D0%BC%D1%8C%D1%8F+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8#urlhash=6228292599333548083
https://go.mail.ru/search_images?fr=pult&gp=813637&q=%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82%20%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8&frm=web#urlhash=7341849214762591106
https://go.mail.ru/search_images?fr=pult&sbmt=1501396233238&gp=813637&q=%D0%BF%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8#urlhash=5416588769527943334
https://go.mail.ru/search_images?fr=pult&sbmt=1501396555113&gp=813637&q=%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0+%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B0+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8#urlhash=3794377617200627404
https://go.mail.ru/search_images?fr=pult&sbmt=1501396633836&gp=813637&q=%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BB+to+be+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8&us=21&ussp=loc&usln=1&usstr=%D0%B3%D0%BB%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D0%BB+%D0%B5%D1%89+%D0%B8%D1%83+%D0%BA%D0%B0%D1%80%D1%82%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8&usqid=5f5fe23c5813607b&hasnavig=0&sbmt=1501396633836#urlhash=4450139284474957639
https://go.mail.ru/search_images?fr=pult&sbmt=1501397244571&gp=813637&q=%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D1%87%D0%B8%D0%BA+%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D0%B5%D1%82%D1%81%D1%8F+%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%B9#urlhash=5115415076614115748
https://go.mail.ru/search_images?fr=pult&sbmt=1501397335827&gp=813637&q=%D0%B4%D0%B5%D1%82%D1%81%D0%BA%D0%B0%D1%8F+%D0%B0%D0%BD%D0%BA%D0%B5%D1%82%D0%B0+%D0%B4%D0%BB%D1%8F+%D0%B7%D0%B0%D0%BD%D1%8F%D1%82%D0%B8%D0%B9+%D0%B2+%D0%BA%D1%80%D1%83%D0%B6%D0%BA%D0%B5+%D0%B0%D0%BD%D0%B3%D0%BB%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B3%D0%BE#urlhash=1423641124817140836
xn--j1ahfl.xn--p1ai
Тест по иностранному языку (4 класс) по теме: Контрольные работы по английскому языку для 4 классов
По теме: методические разработки, презентации и конспекты
Контрольные работы по английскому языку для 4 классаДанные контрольные работы созданы по УМК Биболетовой М.З. Enjoy English 4 . Эти работы можно найти как в рабочей тетради, так и в учебнике по данному УМК. Здесь они представлены для облегчения работы …
Итоговая контрольная работа по английскому языку для 4 классаХорошая итоговая контрольная работа для 4 класса по английскому языку. Написана в удобной для детей форме. Знания проверяются по основным темам начальной школы….
Итоговая контрольная работа по английскому языку для 4 класса.Данная контрольная работа предназначена для учащихся 4 класса, которые занимаются по УМК М.З. Биболетовой, Н.Н. Трубаневой “Enjoy English ”. Контрольная работа имеет критерий оценивания результатов и …
Контрольная работа по английскому языку для 4 классаЭтот тест успользуется для проверки уровня учащихся на начало учебного года по УМК Верещагина И. Н и Афанасьева О.В…
Диагностическая контрольная работа по английскому языку для 4 класса(начало года)Диагностическая контрольная работа по английскому языку для 4 класса(начало года)…
Контрольная работа по английскому языку для 4 класса по теме » Дом»Контрольная работа по английскому языку для 4 класса по теме » Дом»…
входная контрольная работа по английскому языку для 4 классаВходная контрольная работа по английскому языку для 4 класса содержит лексико-грамматические задания и задания по чтению текста….
nsportal.ru
Итоговая контрольная работа по английскому языку (4 класс)
Итоговая контрольная работа по английскому языку в 4 классе
Вариант 1
1. Зачеркни лишнее слово.
a) windy, cold, summer, sunny, rainy
b) sofa, chair, table, bed, answer
c) like, want, ask, bad, live
2. Запиши краткие ответы на вопросы:
Can you play football?____________________________________
Is there a sofa in your flat?________________________________
Do you like to skate in winter?______________________________
Have you got a pet? ______________________________________
Is your living room big? ___________________________________
3. Вставь пропущенные слова is или are .
a) There_______ a red carpet on my floor.
b) There ______ two windows in our living room.
c) There ______ a lot of books on the shelves.
d) There ______ a nice chair in my house.
4. Напиши глаголы во второй форме.
come___________________________
be_____________________________
ski_____________________________
do_____________________________
skate___________________________
5. Напиши парами слова с противоположным значением.
White, big, short, happy, sunny, tall, black, small, rainy, sad
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
6. Соедини словосочетания.
1) чашка чая
2) коробка конфет
3) стакан молока
4) бутылка сока
a) a box of sweets
b) a cup of tea
c) a bottle of juice
d) a glass of milk
7. Заполни пропуски:
big
(the) biggest
bad
worse
nice
(the) nicest
happy
happier
interesting
(the) most interesting
8. Образуй порядковые числительные:
a) первый
c) десятый
b) третий
d) одиннадцатый
Вариант 2
1. Зачеркни лишнее слово.
a) red, black. big, grey, brown
b) living room, bag, bedroom, hall, flat
c) rainy, windy, spring, sunny, cold
2. Запиши краткие ответы на вопросы:
Can you play badminton?____________________________________
Is there a bedroom in your flat?______________________________
Do you like to swim in summer?______________________________
Have you got a pet? ________________________________________
Is your bedroom big? _______________________________________
3. Вставь пропущенные слова is или are .
a) There _______ five windows in our bedroom.
b) There _______ a lot of books on the shelves.
c) There _______ a nice table in Tiny’s house.
d) There _______ no chairs in my room.
4. Напиши глаголы во второй форме.
see___________________________
be_____________________________
ski_____________________________
say_____________________________
play___________________________
5. Напиши парами слова с противоположным значением.
Fat, white, big, short, happy, slim, tall, black, small, sad
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
6. Соедини словосочетания.
1) бутылка сока
2) коробка конфет
3) стакан молока
4) чашка чая
a) a box of sweets
b) a cup of tea
c) a bottle of juice
d) a glass of milk
7. Заполни пропуски:
beautiful
(the) most beautiful
bad
worse
far
(the) farthest
happy
happier
little
(the) least
8. Образуй порядковые числительные:
a) второй
c) десятый
b) четвертый
d) двенадцатый
Дидактическое описание использования работы в образовательном процессе
Предмет: Английский язык
Класс: 4
Тема: Итоговая контрольная работа
Тип контроля: внешний контроль
Форма контроля: фронтальная
Время на выполнение работы: 40 минут
Цель: проверка сформированности навыка использования грамматических структур (степени сравнения прилагательных; порядковые числительные, Past Simple, оборот there is/ are и др.)
Назначение и способы практического использования:
Контрольные задания выполняются в течение 2 уроков в следующей последовательности:
На 1 уроке идет контроль понимания речи на слух, проведение заданий на проверку умений читать (индивидуально в ходе урока), чтение текста (проверка понимания).
На 2 уроке выполняется предложенная контрольная работа по вариантам.
для проверки сформированности навыка использования грамматических структур.
Ответы и критерии оценивания:
Ответы к заданиям.
Вариант 1
1.
a) summer
b) answer
c) bad
2.
Yes, I can/ No, I can’t
Yes, there is/ No, there isn’t
Yes, I do/ No, I don’t
Yes, I have/ No, I haven’t
Yes, it is/ No, it isn’t
3.
a) is
b) are
c) are
d) is
4.
came
was, were
skied
did
skated
5.
White — black, big — small, short — tall, happy — sad, sunny — rainy.
6.
1-b, 2-a, 3-d, 4-c
7.
bigger
(the) worst
nicer
(the) happiest
more interesting
8.
(the) first
(the) third
(the) tenth
(the) eleventh
Вариант 2
1.
a) big
b) bag
c) spring
2.
Yes, I can/ No, I can’t
Yes, there is/ No, there isn’t
Yes, I do/ No, I don’t
Yes, I have/ No, I haven’t
Yes, it is/ No, it isn’t
3.
a) are
b) are
c) is
d) are
4.
saw
was, were
skied
said
played
5.
Fat – slim, white — black, big — small, short — tall, happy — sad.
6.
1-c, 2-a, 3-d, 4-b
7.
more beautiful
(the) worst
farther
(the) happiest
less
8.
(the) second
(the) fourth
(the) tenth
(the) twelfth
Критерии оценивания:
Оценка вычисляется исходя из процента правильных ответов:
Виды работы
Оценка «3»
Оценка «4»
Оценка «5»
Контрольная работа
От 50% до 69%
От 70% до 90%
От 91% до 100%
infourok.ru