Грамматические задания по английскому языку 3 класс – Комплекс упражнений по грамматике английского языка для 3 класса
Карточки с заданиями по английскому языку для 3 класса
| Играть Кататься Читать Нравится(любить) Готовить Водить (машину) Плавать Смотреть |
Соедините слова с переводом.
- Like
Cook
Swim
Watch
Drive
Play
Ride
Read
Играть
Кататься
Читать
Нравится(любить)
Готовить
Водить (машину)
Плавать
Смотреть
Выберите верную форму глагола.
Max like/likes football.
Jane and Mary go/goes to the swimming pool on Sunday.
Alex swim/swims in the lake in summer.
Sasha ride/rides his bike very well.
We cook/cooks soup very well.
Выберите верную форму глагола.
Max like/likes football.
Jane and Mary go/goes to the swimming pool on Sunday.
Alex swim/swims in the lake in summer.
Sasha ride/rides his bike very well.
We cook/cooks soup very well.
Соедините слова с перводом.
- What?
When?
Where?
Why?
Who?
Кто?
Где, Куда?
Что, Какой?
Когда?
Почему?
Соедините слова с перводом.
- What?
When?
Where?
Why?
Who?
Кто?
Где, Куда?
Что, Какой?
Когда?
Почему?
Составьте вопросы. Помните про порядок слов!
He/go/does/when/to school?
______________________________________________________________________________________________________
When/have lunch/do/we?
______________________________________________________________________________________________________
Ride/Jim/where/does/his bike?
______________________________________________________________________________________________________
You/do/at school/meet/you?
______________________________________________________________________________________________________
What games/to play/like/you/do?
______________________________________________________________________________________________________
Составьте вопросы. Помните про порядок слов!
He/go/does/when/to school?
______________________________________________________________________________________________________
When/have lunch/do/we?
______________________________________________________________________________________________________
Ride/Jim/where/does/his bike?
______________________________________________________________________________________________________
You/do/at school/meet/you?
______________________________________________________________________________________________________
What games/to play/like/you/do?
______________________________________________________________________________________________________
Переведи вопросы на английский. Помни про вспомогательные глаголы в вопросах!
Когда ты ходишь в школу?
___________________________________________________
Куда она идет после школы?
___________________________________________________
В какие игры ты любишь играть?
What games ________________________________________
Она целует свою маму на ночь? (kiss…goodnight)
___________________________________________________
Где Том завтракает?
___________________________________________________
Переведи вопросы на английский. Помни про вспомогательные глаголы в вопросах!
Когда ты ходишь в школу?
___________________________________________________
Куда она идет после школы?
___________________________________________________
В какие игры ты любишь играть?
What games ________________________________________
Она целует свою маму на ночь? (kiss…goodnight)
___________________________________________________
Где Том завтракает?
___________________________________________________
Глагол CAN
Добавляем ли мы окончание S к глаголу CAN? ДА/НЕТЕсли мы что-то умеем, мы говорим CAN.
А если НЕ УМЕЕМ? __________________
Переведи предложения на русский.
I can ride a bike very well.
___________________________________________________
She can swim but not very well.
___________________________________________________
Oleg can’t speak English well.
___________________________________________________
Can you read books?
___________________________________________________
Can she ride a horse well?
___________________________________________________
Добавляем ли мы окончание S к глаголу CAN? ДА/НЕТ
Если мы что-то умеем, мы говорим CAN.
А если НЕ УМЕЕМ? __________________
Переведи предложения на русский.
I can ride a bike very well.
___________________________________________________
She can swim but not very well.
___________________________________________________
Oleg can’t speak English well.
___________________________________________________
Can you read books?
___________________________________________________
Can she ride a horse well?
___________________________________________________
Составьте вопросы.
You/swim/can? __________________________________
Drive/she/a car/can?______________________________
Mary and May/cook/can?__________________________
Can/Jack/ride a horse?_____________________________
Составьте вопросы.
You/swim/can? __________________________________
Drive/she/a car/can?______________________________
Mary and May/cook/can?__________________________
Can/Jack/ride a horse?_____________________________
Ответьте на вопросы о себе.
Образец: Can you swim? – Yes, I can./No, I can’t.
Can you play football? — ____________________________
Can you swim very well? — __________________________
Can you drive a car? — _____________________________
Can you speak French (по-французски)? — _____________
Ответьте на вопросы о себе.
Образец: Can you swim? – Yes, I can./No, I can’t.
Can you play football? — ____________________________
Can you swim very well? — __________________________
Can you drive a car? — _____________________________
Can you speak French (по-французски)? — _____________
Ответьте на вопросы про ребят.
Образец: Can Sam swim? (+) – Yes, he can.
Can Jim swim? (-) – No, he can’t.
Can she play the piano? (+) — ________________________
Can Olga cook well? (-) — ___________________________
Can we drive a car? (-) — ___________________________
Can Pasha sing? (+)- _______________________________
Can they read English books? (+) — ___________________
Ответьте на вопросы про ребят.
Образец: Can Sam swim? (+) – Yes, he can.
Can Jim swim? (-) – No, he can’t.
Can she play the piano? (+) — ________________________
Can Olga cook well? (-) — ___________________________
Can we drive a car? (-) — ___________________________
Can Pasha sing? (+)- _______________________________
Can they read English books? (+) — ___________________
— __________________________________
— __________________________________
— __________________________________
— __________________________________
— _________________________________
— _________________________________
— _(учить собаку прыгать)__________________
— _________________________________
-_________________________________
— _________________________________
Напишите, какое действие изображено на картинке.
— __________________________________
— ___________________________________
— __________________________________
— __________________________________
— ___________________________________
— _________________________________
— __________________________________
— __________________________________
— _________________________________
infourok.ru
лексико-грамматический тест по англ.яз для 3 класса
Лексико-грамматический тест
Упр.1. Сделайте отрицательные предложения.
1. He can read.
2. She is sad.
3. I am a pupil.
4. They are students.
5. We have got a puppy.
7. Oleg can swim well.
8. They go home.
9. I sleep.
10. You can go to the cinema.
Упр.2 Закончите рассказ медвежонка Билли о себе. Используйте слова:
friends, nine, school, honey, write, together
I am Billy. I am _____. I go to the Green _______. I can read and ______. I like to have _____ for breakfast. I have got many ________. We go to school ______.
Упр.3 . Замените русские слова английскими.
I’ve got ________ (брат). It’s his ___________ (день рождения). He is ___________ (двенадцать) today. He likes his (подарки). Он __________ (счастлив).
Упр.4. Замени единственное число множественным.
Sally has got an apple.
Alex has got a green ball.
Greg and Lucas have got a book, a pencil and a ruler.
Sandy and Meredith have got a bike and a car.
Упр. 5. Вставьте and, or или but.
Molly has got a cat ______ a dog.
Molly has got a friend, ______she hasn’t got a brother.
Is Molly’s bag under the desk______on the chair?
Is this a bike ______a car?
Упр 6. Заполните пропуски. Вставьте am, is, are, have, has
Hi! My name (1) ______ Nick. I (2) _____ eight. I (3) _____ got a dad, a mum, a sister and a brother. My mother (4) ____ a teacher. She (5) _____ got many pupils. They (6) _______my friends. My father (7) ______a doctor. Не (8) ______ got a new car. My brother (9) _____ not a pupil. He (10) ______ four. He (11) _______ got many toys.
My sister (12) ______not a pupil. She (13) _____ a student. She (14) _____ got many books. We (15) ______ got a pet. It (16) _____ a kitten. His name (17) ___ Barsik. Barsik (18) _____ funny and nice. The kitten (19) ______ got a mouse. The mouse (20) _____ grey.
videouroki.net
Настоящее длительное время Present Continuous (Progressive) | |||
Вариант1 | Вариант 2 | ||
| |||
1. | I (play) computer games. _____________ | 6. | Ann (clean) the house.______________ |
2. | She (cook)______________________ | 7. | They (swim)._______________ |
3. | They (swim)._________________________ | 8. | We (play) tag.__________________ |
4. | Jerry (help) about the house.___________ | 9. | I (do) my homework._______________ |
5. | You (skate)._________________________ | 10. | Jennifer (study) .________________ |
II. Задайте вопросы. | |||
1. | You are going to school.________________ | 6. | She is speaking English. ____________ |
2. | Pupils are drawing flowers._____________ | 7. | My father is washing the car.___________ |
3. | He is swimming.___________________ | 8. | Helen is singing.___________________ |
4. | We are running._____________________ | 9. | Jerry is cleaning the room.____________ |
5. | My friend is playing tennis. _____________ | 10 | They are watching a TV-show.________ |
III. Скажите, что это не так. | |||
1. | Ann is cooking tomatoes.______________ | 6. | We are buying a new computer._______ |
2. | They are drinking tea._________________ | 7. | He is playing board games.__________ |
3. | We are watching a film.________________ | 8. | Taylor is drawing animals.___________ |
4. | Billy and Fred are running at the stadium.__ | 9. | They are writing letters.____________ |
5. | Eva is reading a book._________________ | 10. | I am skating._________________ |
IV. Обведите правильный вариант ответа. | |||
1. | (Is/Are) she working? | 6. | Justin (is/am) writing a letter. |
2. | We (aren’t/isn’t) doing our homework. | 7. | She (are/is) cooking. |
3. | They (are/is) playing board games. | 8. | (Is/Are) they baking? |
4. | (Is/Are ) she watching a cartoon? | 9. | We (am not/ aren’t) skiing. |
5. | Cameron (is/are) skipping. | 10. | (Is/Are) Harry washing a car? |
V. Напишите по-английски. | |||
1. | Я играю в теннис сейчас. | 6. | Она прыгает на скакалке сейчас. |
2. | Они рисуют собак сейчас. | 7. | Билли готовит сейчас. |
3. | Он читает журнал сейчас. | 8. | Они покупают машину. |
4. | Мы смотрим телевизор сейчас. | 9. | Она моет посуду сейчас. |
5. | Фред убирает свою комнату сейчас. | 10. | Мы плаваем. |
nsportal.ru
Итоговый тест по английскому языку для 3 класса с заданиями на чтение, грамматику и аудирование
1. Выбери правильный ответ 8. Выбери правильный перевод предложения
London is the capital of _____________ My mother likes feeding cows.
a)Kazakhstan b) Astana c) England d) Big Ben a) Мой брат кормит уток
b) Моя мама помогает бабушке.
2.Выбери правильный ответ. c) Моя мама любит коров.
Big Ben is __________ d) Моя мама любит кормить коров
а) palace b) clock c) picture d) city 9. Как переводится слово live
3. Найди лишнее a) помогать b) приглядывать за с) жить d) смотреть
a) a museum b) a cafe c) a bank d) Friday
. 10. Выбери верный вариант ответа
4. Соедини слова с цифрами London is a very ______________ city.
a) second b)eleven c) twenty d) first a) little b) big c) bad d) red
20 1-st 11 2-d 11. Ответь на вопросы
5. Что лишнее
a) ducks b) sheep c) chickens d) a vet a) Is there a hospital in your village? _____________
b) Are there cinemas in your village? ____________
6. Напиши окончание ing к глаголам 12. Впиши пропущенное слово в предложение a) feed- _____________ a) ______there schools in your city?
b) take- ____________ b) _____ there river in your village?
c) put-_______________
13. Какой месяц лишний
7.Выбери правильный перевод предложения a) October b) April c) September d) November
He likes getting up at 6:00 in the morning
a) Он любит работать в саду в 6 часов утра 14. Напиши, какое число на календаре.
b) Она любит вставать в 6 часов вечера It is the seventh of December.
c) Он любит ходить в 6 часов ________________________________
d) Он любит просыпаться в 6 часов утра. 15. Какой день следует за средой
a) Monday b)Wednesday c) Thursday d) Friday
Reading
1. Прочитай предложения и подчеркни только те, в которых говорится о транспорте
a) I like travelling by train. b) There are a lot of buses in my city. c) Excuse me, can I help you? d)You can go China today.
2.Прочитай слова и подчеркни транспорт красным карандашом, а другие синим
Metro, bank, station, tram, taxi, city, café, village, bike, people, circus
3. Прочитай текст о метро в Казахстане
The metro in Kazakhstan
There is a metro in Kazakhstan. It is in Almaty. It is new, It is small.
There are seven stations. The metro stations are very beautiful. A lot of
People use the metro every day. They go to work and school by metro.
Ответь на вопросы
4. How many stations are there in Almaty metro?
5. Is the metro in Almaty old?
Speaking
Прослушай мини диалоги и выбери: правда или ложь (True- правда, False- ложь)
1.-Excuse me, can you help me? How can I get to the hospital?
-You can get to the hospital by metro.
True/False
2. -Excuse me, can you help me? How can I get to the cinema?
-You can get to the cinema by trolleybus.
True/False
3. -Excuse me, can you help me? How can I get to the theatre?
— You can get to the theatre by tram (учитель вместо tram читает trolleybus)
True/False
4. Прослушай слова подчеркни те, которые ты услышал
big hospital, cinemas, café, streets, trams, parks, river, village
Учитель читает (a pen, a dog, a hospital, an umbrella, a river, a cinema, a bus, a child, a café)
5. Прослушай вопросы. Отметь те вопросы, которые ты услышал.
Is there a metro in your city?
Are there any parks in your city?
Is there a river in your village?
Are there trams in your city?
Учитель читает вопросы
Is there a metro in your village?
Is there a metro in your city?
Are there any rivers in your region?
Are there trams in your city?
Is there a lake in your town?
infourok.ru
Лексико-грамматические задания (multiple choice) для 3 класса по английскому языку
Международный языковой конкурс «Какаду». Английский язык 3 класс.
1. Укажите верный вариант: Какое слово образует форму множественного числа не по общему правилу?
2. Укажите верный вариант:«twenty – twelve = ?»
3. Посмотрите на рисунок и укажите лишнее слово:
4. Расшифруйте анаграммы, которые относятся к теме «Sweets», и укажите лишнее слово:
5. Укажите лишнее предложение:
6. Укажите верное предложение:
7. Укажите верный вариант: Who has got eight legs?
8. Укажите верный вариант: Every day my brother _________a bicycle.
9. Укажите верный вариант: Can he _____well?
10. Укажите верный вариант: What time is it now?
11. Укажите верный вариант: ______old are you?
12. Укажите верный вариант: «Какой музыкальный инструмент является национальным инструментом в Шотландии?»
13. Разделите цепочку на отдельные слова. Сколько слов получилось?
Pillowdollbearrabbitschoolcatpyjamas
14. Какая буква пропущена во всех слова данного предложения?
_red likes _airy tales and his __ive _ish.
15. Укажите синоним к слову «present»:
infourok.ru
Олимпиадные задания по английскому языку для 3 класса
Олимпиадные задания по английскому языку для 3 класса
(Время выполнения заданий – 45 минут)
Прочитайте текст:
Alice has got a pet. It is a parrot. Its name is Rocky. It is big and funny. It likes corn. It can speak well. The bird cannot read. Alice teaches (учит) her parrot to read: “Please, Rocky, read”.
1) Выбери название к тексту.
a) Bird’s teacher
b) Rocky
2) Закончи предложения.
a) The parrot’s name is … .
b) It eats … .
c) Rocky can speak … .
d) Alice teaches Rocky to … .
3) Отметь неверное утверждение.
a) Rocky isn’t funny.
b) Alice has got a bird.
c) Rocky can’t read.
2. Лексика
1) Составь названия овощей:
a) rracto — _________________
b) totpoa — _________________
c) norc — _________________
2) Распредели слова по группам (два слова лишних):
sport season day food animal
_________ __________ __________ _________ ___________
Используй: Tuesday, holiday, chess, spring, chocolate, tiger, December.
3) Вставь пропущенные слова (одно лишнее): school, read, nine, friends, breakfast, like, together.
I am Ben. I am ……… . I go to ……… . I can ……… and write. I ……… to swim and skip. I have got many ……… . We play ……… on Sundays.
3.Грамматика
1) Выбери правильную букву:
My friend can … well.
a) skates b) skate c) to skate
2) Вставь слова в пропуски: am, is, has, like
a) She …… got a nice rabbit.
b) They …… to play together.
c) Tom …… a brave boy.
d) I …… seven years old.
3) Напиши слова во множественном числе:
a man — ………….. a knife — ………….
a toy — …………… a sheep — ………….
a mouse — ………… a fox — ……………
4. Страноведение
1.Выбери краткое название Великобритании:
a) the UK b) the USA c) Russia
2. Когда празднуют Рождество в Британии?
a) on the 25th of February
b) on the 25th of January
c) on the 25th of December
3. Выбери правильный вариант:
a) России
London столица b) Англии
c) Америки
a) писатель
R. Kipling b) композитор
c) певец
a) город
Halloween b) праздник
c) достопримечательность
5. Диалог
1) Выбери правильный вариант ответа:
Have you got a brother?
a) Yes, I do.
b) No, I haven’t.
2) Расставь фразы в таком порядке, чтобы получился разговор Alice и Jill за завтраком:
1 Good morning, Jill!
___ Ok! Here you are. Help yourself.
2 Good morning, Alice!
___ No, thank you. But I would like some juice and ham sandwich.
___ Would you like some porridge?
___ Thank you, Jill.
3) Допиши реплики, чтобы получился диалог:
— How are you?
-___________________________
— Where are you from?
-___________________________
— Have you got a pet?
— __________________________
multiurok.ru
Тест по грамматике для 3 класса
Grammar Test term I
Form 3
Give a positive answer. (Дайте краткий положительный ответ)
- Is he a pupil? Yes, — —
- Can you swim? Yes, — —
- Has Mary got a friend? Yes, — —
- Does Ann work? Yes, — —
- Are the toys in the box? Yes, — —
Give a negative answer. (Дайте краткий отрицательный ответ)
- Has he got a dog? No. — —
- Do they play tag? No, — —
- Can you run very well? No, — —
- Are they on the table? No, — —
- Does he want to be a doctor? No, — —
Make the sentence plural.
- This is a boy.
- That is a puppy.
- This is a child.
- That is a mouse.
Put in am, is, are
1. John … a cosmonaut.
2. My aunt and my uncle …. doctors.
3. I… a teacher.
4. Where … you from?
5. What … his name?
Put in have or has
1. M y little sisters…. got a dog.
2. Sam…. got a brother.
3. …. she got a grandfather?
4. … you got a grandmother?
5. I…. got a cat.
V. Make up the plural
- An animal
- A box
- A man
- A woman
- A wolf
- A party
Write what belongs to them
1. A cat of Jack.
2. The dog of my sister.
3. The name of my mother.
4. The kitten of Alice.
5. The toys of Dan.
videouroki.net