cart-icon Товаров: 0 Сумма: 0 руб.
г. Нижний Тагил
ул. Карла Маркса, 44
8 (902) 500-55-04

Упражнения для детей на множественное число в английском языке – The Noun. Множественное число существительных. Упражнения

Содержание

Множественное число английский язык упражнения, ответы

1. Поставьте множественное число существительных в скобках, обращая внимание на слова-исключения. Переведите предложения.

1. Sara is feeding … (goose) in the garden.

2. … (fish) live in water.

3. The … (thief) broke the windows in the bank.

4. I have 60 … (sheep) in my flock.

5. You should clean your … (tooth) after meals.

6. My … (child) hate cabbage soup.

7. My favourite fairy-tale is about … (elf).

8. My … (foot) always hurt after jogging in the park.

9. Those … (person) are waiting for the manager.

10. Where are the … (knife)?

11. Our … (sportsman) are the best!

12. How many … (woman) work in your office?

13. It’s autumn, the … (leaf) are falling down.

14. Let’s cut this orange into … (half).

15. We could hear … (deer) wandering in the forest.

16. There are … (mouse) in the kitchen.

17. Alice and I are wearing similar … (dress) today.

18. I need … (strawberry) for the cake.

2. Образуйте множественное число существительных, обращая внимание на их окончания.

1. a sandwich (сэндвич)

2. a toy (игрушка)

3. a photo (фотография)

4. a city (город)

5. a bus (автобус)

6. a house (дом)

7. a tattoo (татуировка)

8. a phenomenon (феномен)

9. a housewife (домохозяйка)

10. a family (семья)

11. a life (жизнь)

12. a potato (картофель)

13. a bacterium (бактерия)

14. a church (собор)

15. a baby (ребенок)

16. a box (коробка)

17. a kiss (поцелуй)

18. a piano (фортепиано)

19. a medium (средство)

20. an oasis (оазис)

Ответы:

1.

1. geese (Сара кормит гусей в саду.)
2. fish (Рыбы живут в воде.)
3. thieves (Грабители разбили окна в банке.)
4. sheep (У меня 60 овец в отаре.)

5. teeth (Надо чистить зубы после еды.)
6. children (Мои дети ненавидят суп с капустой.)
7. elves (Моя любимая сказка — про эльфов.)
8. feet (Мои ноги всегда болят после пробежки в парке.)
9. people (Те люди ожидают менеджера.)
10. knives (Где находятся ножи?)
11. sportsmen (Наши спортсмены лучшие!)
12. women (Сколько женщин работает в вашем офисе?)
13. leaves (Осень, падают листья.)
14. halves (Давай разрежем этот апельсин на половинки.)
15. deer (Мы могли слышать, как по лесу бродили олени.)
16. mice (В кухне есть мыши.)
17. dresses (Мы с Алисой надели одинаковые платья сегодня.)
18. strawberries (Мне нужна клубника для торта.)

2.

1. sandwiches
2. toys
3. photos
4. cities
5. buses
6. houses
7. tattoos
8. phenomena
9. housewives
10. families
11. lives
12. potatoes
13. bacteria
14. churches
15. babies
16. boxes
17. kisses

18. pianos
19. media
20. oases

online-teacher.ru

Упражнения «Множественное число» (с ответами)

1. Найдите неверные варианты множественного числа существительных и дайте правильный вариант.

Н-р:  potatos – potatoes (картофель), mans – men (мужчины)

fishes (рыбы)                 knifes (ножи)             families (семьи)          kisses (поцелуи)

womans (женщины)       tooths (зубы)              foots (стопы)             boxes (коробки)

mouses (мыши)              wives (жены)             citys (города)             tomatos (помидоры)

sheep (овцы)                 wishs (желания)         children (дети)           countrys (страны)

2. Напишите множественное число существительных.

Н-р: one house (один дом) – many houses (много домов)

  1. one watch (одни часы) – many ……
  2. one child (один ребенок) – many ……
  3. one leaf (один лист) – many ……
  4. one mouse (одна мышь) – many ……
  5. one tooth (один зуб) – many ……
  6. one photo(одна фотография) – many ……
  7. one man (один мужчина) – many ……
  8. one dress (одноплатье) – many ……
  9. one shelf (одна полка) – many ……
  10. one sheep (одна овца) – many ……
  11. one hero (один герой) – many ……
  12. one story (одна история) – many ……
  13. one dish (одно блюдо) – many ……
  14. one woman (одна женщина) – many ……
  15. one glass (один стакан) – many ……

3. Образуйте множественное число существительных, сделав необходимые изменения во всем предложении.

Н-р:  The child is from Mexico, he is 10 years old. (Ребенок из Мексики, ему 10 лет.) – The children are from Mexico, they are 10 years old. (Дети из Мексики, им по 10 лет.)

  1. The woman liked the story. (Женщине понравилась история.)
  2. The white mouse is in the box. (Белая мышь находится в коробке.)
  3. The policeman is an American. (Полицейский – американец.)
  4. His wife is a secretary. (Его жена – секретарь.)
  5. This is a sandwich with butter and cheese. (Это бутерброд с маслом и сыром.)
  6. He is my favourite actor. (Он – мой любимый актер.)
  7. My friend is a student. (Мой друг- студент.)
  8. There is a big fish in the river. (В реке большая рыба.)
  9. The bookshelf is between the mirror and the sofa. (Книжная полка находится между зеркалом и диваном.)
  10. I can see a sheep in the field. (Я вижу овечку в поле.)

 

 Ответы:

1.

Fishes – fish, womans – women, mouses – mice, knifes – knives, tooths – teeth, wishs – wishes, foots – feet, citys – cities, tomatos – tomatoes, countrys – countries

2.

  1. watches
  2. children
  3. leaves
  4. mice
  5. teeth
  6. photos
  7. men
  8. dresses
  9. shelves
  10. sheep
  11. heroes
  12. stories
  13. dishes
  14. women
  15. glasses

3.

  1. The women liked the stories.
  2. The white mice are in the boxes.
  3. The policemen are Americans.
  4. His wives are secretaries.
  5. These are sandwiches with butter and cheese.
  6. They are my favourite actors.
  7. My friends are students.
  8. There are big fish in the rivers.
  9. The bookshelves are between the mirrors and the sofas.
  10. I can see sheep in the fields.

Упражнения «Множественное число» (с ответами) — 4.5 out of 5 based on 115 votes

Добавить комментарий

s-english.ru

Множественное число существительных в английском, упражнения с ответами

Exercise 1. Образуйте множественное число имен существительных.

A dog, a ball, a desk, a horse, a fact, a nose, a lip, a mother, a father, a brother, a pen, a pencil,a flower, a kid, a pupil, a lion, an elephant, an apple.

Answers: dogs, desks, horses, facts, noses, lips, mothers, fathers, brothers, pens, pencils, flowers, kids, pupils, lions, elephants, apples.

NB! Неопределенные артикли a/an используются только в единственном числе!

Exercise 2. Образуйте множественное число имен существительных.

A class, a box, a bus, a match, a bush, a wish, a loss, a tomato, a princess, a boss, an ostrich, a brush, a witch, a fox, a dish, a hero, an address, a glass.

Answers: classes, boxes, buses, matches, bushes, wishes, losses, tomatoes, princesses, bosses, ostriches, brushes, withes, foxes, dishes, heroes, addresses, glasses.

 

Exercise 3. Образуйте множественное число имен существительных.

A cry, a lady, a baby, a puppy, a strawberry, a cherry, a reply, a party, a spy, the sky, a city, a country, a lorry, a doggy, a poppy, a story, an enemy, a family.

Answers: cries, ladies, babies, puppies, strawberries, cherries, replies, parties, spies, skies, cities, coutries, lorries, doggies, poppies, stories, enemies, families.

Exercise 4. Образуйте множественное число имен существительных.

A loaf, a wife, a wolf, a calf, a safe, a shelf, an elf, a roof, a scarf, a thief.

Answers: loaves, wolves, calves, halves, safes, shelves, elves, roofs, scarves (scarfs), thieves.

Exercise 5. Образуйте множественное число имен существительных.

A baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, a man, a woman, the woman, an eye, a shelf, a box, the city, a boy, a goose, the watch, a mouse, a dress, a toy, the sheep, a tooth, a child, the ox, a deer, the life, a tomato, a secretary, a crowd, the airport, a theatre, the tornado, a shop, the tragedy.

Answers: babies, plants, lemons, peaches, bananas, brushes, stars, mountains, trees, shillings, kings, the waiters, the queens, men, the men, women, the women, eyes, shelves, boxes, the cities, boys, geese, the watches, mice, dresses, toys, the sheep, teeth, children, the oxen, deer, the lives, tomatoes, secretaries, crowds, airports, theatres, tornadoes, shops, tragedies.

NB! Обратите внимание на артикли: неопределенный артикль a/an во множественном числе не употребляется, определеный артикль the употребляется.

Exercise 5. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

A dolphin, a fly, a dress, a shoe, a diary, a cake, a strawberry, a sandwich, a toy, a fox, a garden, a ray, a piano, an enemy, a branch, a wish, a coin, an ability.


Answers: -s: 
dolphins, shoes, cakes, toys, gardens, rays, pianos, coins. -es: dresses, sandwiches, foxes, branches, wishes. -ies: flies, diaries, strawberries, enemies, abilities.

Exercise 6. Прочитайте рассказ. Выпишите имена существительные во множественном числе.

Little Bunny

I am a little bunny. My name is Usagi. I live in a wood. My house is in the hollow tree.

In spring, I like to pick dandalions. These flowers are very nice, sweet and tasty. In summer I listen to the birds and insects. In autumn I watch bright leaves on the trees. In winter I dream about spring.

Answers: dandalions, flowers, birds, insects, leaves,  trees.

Exercise 7. Раскройте скобки, употребляя имена существительные во множественном числе.

  1. I have two little (a sister). They are (a twin). They have a lot of (a pencil) and (an album). They like to draw (a house, a tree, a puppy, a kitten, a duck, a chiken and a doll). My sisters cannot draw (a car, a bus, a ship and an elephant). I help them.
  2. My (a grandmother, a grandfather,  an aunt, an uncle and a cousin) live in a village. They have a nice farm. There are a lot of (a cow, a calf, a horse, a pig and a piglet) there. I like to play with (a rabbit). They are very funny.
  3. My best friend has three elder (a brother). They are (a student). They have a lot of (an interest). They like to play computer (a game), to see horror (a film), and to collect (a stamp) and toy (a car). I think their (a hobby) are very interesting.

Answers: 1. Sisters, twins, pencils, albums, houses, trees, puppies, kittens, ducks, chickens, dolls, cars, buses, trams, ships, elephants.

2. Grandmothers, grandfathers, aunts, uncles, cousins, cows, calves, horses, pigs, piglets, rabbits.

3. Brothers, students, interests, games, films, stamps, cars, hobbies.

Exercise 8. Напишите имена существительные в единственном числе.

Children, shelves, feet, desks, classes, buses, men, pencils, women, babies, tomatoes, potatoes, dresses, mice, teeth, sheep, puppies, fish, foxes, rabbits, boxes, geese, deer, bosses, salmon, animals.

Answers: chils, shelf, foot, calss, bus, man, pencil, woman, baby, tomato, potato, dress, mouse, tooth, sheep, puppy, fish, fox, rabbit, box, goose, deer, boss, salmon, animal.

Exercise 9. Образуйте множественное число  существительных.

A post office, a postman, a postwoman, a kindergarten, a woodpecker, a dinner party, a gadfly, a dragonfly, a toothbrush, a workwoman, a father-in-law, a girfriend.

Answers: post offices, postmen, postwomen, kindergartens, woodpeckers, dinner parties, gadflies, dragonflies, toothbrushes, workwomen, fathers-in-law, girlfriends.

Exercise 10. Напишите имена существительные в единственном числе.

Sportsmen, sportswomen, gooseberries, strawberries, wood spirits, wolf-dogs, pencil boxes, classmates, sisters-in-law, brothers-in-law, blackboards.

Answers: sportsman, sportswoman, gooseberry, strawberry, wood spirit, wolf-dog, pencil box, classmate, sister-in-law, brother-in-law, blackboard.

WELL DONE!

Литература:

  1. Павличенко О.М. Английский язык. Грамматический практикум. II уровень. — 2-е изд., испр. и доп. — X.: Ранок, 2012. — 304 с.
  2. Голицынский Ю.Б. Грамматика: Сборник упражнений. — 5-е изд., — СПб: КАРО, 2005. — 544 с. — (Английский язык для школьников).
Загрузка…

engfairy.com

Множественные английские существительные: упражнения

Известно, что единственное число служит для обозначения одного предмета, в то время как множественное — для обозначения двух или более предметов. В английском языке эта форма образуется достаточно просто. Данную тему мы подробно разобрали в нашей статье «Множественное число в английском языке». 

Материал достаточно прост в освоении, но для более эффективного закрепления знаний будет полезно выполнить ряд упражнений на образование слов и запоминание исключений множественного числа существительных в английском языке.

Переходим по ссылке вверху, читаем, а потом выполняем задания.

Легкие

1. Образуйте множественную форму следующих слов:

  • flower –
  • market –
  • bed –
  • car –
  • doll –
  • cow –
  • pig –
  • mushroom –
  • shop –
  • dress – 
  • shirt – 
  • chair – 
  • watch – 
  • horse – 
  • hospital –

2. Образуйте от данных слов множественную форму и отнесите к той или иной колонке согласно произношению их окончания:

  • pet — 
  • sky — 
  • class — 
  • size —
  • hat —
  • girl — 
  • candy —
  • dream –
  • box –
  • computer –
  • disk –
  • skirt –
  • bus –
  • brush –
  • bench –
  • beach –
  • speech –
Перерисовываем табличку и вписываем слова в правильную колонку.

Средние

3. Пришло время поработать со словами-исключениями. Взгляните на

englishbooster.ru

Упражнения. Множественное число существительных. | Grammar-tei.com

Предлагаю вашему вниманию сборку упражнений на образование множественного числа. Каждое последующее упражнение сложнее предыдущего. Данный практикум позволит вам отработать образование множественного числа простых и сложных существительных.

Упражнения на множественное число даны на разные уровни знаний, вероятно, что некоторые из упражнения окажутся сложными для начальной школы, но, я думаю, Вы найдете несколько подходящих упражнения для вашего уровня или уровня ваших учеников. 

Упражнение 1. Образуйте форму множественного числа нижеприведенных существительных.

month, horse, flower, potato, book, plan, bridge, match, nose, bus, box, army, carrot, watch, onion, shop, address, day, fly, hotel, lady, key, gate, clock, office, city.

Упражнение 2. Распределите существительные по колонкам в зависимости от того, как произносится окончание множественного числа.

Friend, cinema, bottle, lake, bus, glass, bed, boy, hat, cap, tape, shop, brush, bench, box.

[s][z][iz]
1.

2.

3.

4.

5.

1.

2.

3.

4.

5.

1.

2.

3.

4.

5.

Упражнение 3. Давайте попрактикуемся в образовании множественного числа для существительных с определенными окончаниями.

А) СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫЕ, ОКАНЧИВАЮЩИЕСЯ НА –Y.

Вставьте следующие слова во множественном числе в следующие предложения.

Story, city, country, dictionary, key, party, tray

  1. The students in my class come from many … of our republic.
  2. My money and my … are in my pocket.
  3. By the end of the term we’ll have to read a few … by S. Maugham.
  4. I like going to … because I enjoy socializing with people.
  5. People carry their food on … at a cafeteria.
  6. We always look up words in … when we write essays.
  7. Sportsmen from different … of the world take part in the Olympic Games.

B) СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫЕ, ОКАНЧИВАЮЩИЕСЯ НА –F/ FE.

Knife, life, thief, roof, loaf, cliff, wolf

  1. Please put the forks, … and spoons on the table.
  2. Packs of … hunting nearby caused so much fear that nobody went to the forest mushrooming.
  3. We all have some problems in our …
  4. All the houses were covered with tiled …
  5. The … were caught and arrested.
  6. We could see the white … of Great Britain in the distance.
  7. The kitchen bread-bin contained three … of sliced white bread and two buns.

C) СУЩЕСТВИТЕЛЬНЫЕ, ОКАНЧИВАЮЩИЕСЯ НА -s, -ss, -sh, -ch, -x, -o

Dish, glass, match, potato, bush, tax, bus, tomato, photo

  1. Bob drinks eight… of water every day.
  2. Can you take a few … of me and Rachel?
  3. Please put the … and the silverware on the table.
  4. All citizens pay money to the government every year. They pay their …
  5. I can see trees and … outside the window.
  6. I want to light the candles. I need some …
  7. When I make salad, I use lettuce and …
  8. Sometimes Sue has a hamburger and French-fried … for dinner.
  9. Are there any … from here to the town center?

 

Упражнение 4.

Найдите 6 ошибок в образовании множественного числа существительных, заканчивающихся на –O.

Photoes, dodoes, zeroes, tomatoes, Negroes, potatos, kiloes, buffaloes, videos, pianoes, mosquitoes, stereoes, radios, studios, echos, heroes.

 

Упражнение 5. Образуйте форму множественного числа нижеприведенных существительных, оканчивающихся на – O.

Cargo, piano, video, zoo, potato, Eskimo, hero, dodo, disco, cockatoo, tomato, Negro, volcano, mosquito, studio, photo, dingo, kangaroo.

Упражнение 6. Образуйте множественное число существительных, оканчивающихся на –F/-FE.

Shelf, calf, grief, cliff, life, knife, proof, reef, sheaf, wife, safe, gulf, self, elf, leaf, loaf, wolf, chief.

Упражнение 7. Образуйте множественное число следующих существительных и аббревиатур.

Mouse, deer, foot, woman, sheep, p., goose, Norman, ox, swine, aircraft, M.P., tooth, child, man, German, grouse.

Упражнение 8. Образуйте множественное число следующих заимствованных существительных.

Phenomenon, crisis, stimulus, index, antenna, formula, datum, nucleus, criterion, analysis, apparatus, basis, appendix, tableau, radius, miasma, hypothesis, axis, genus, vertebra.

Упражнение 9. Образуйте множественное число следующих сложных существительных.

Boy-messenger, sister-in-law, text-book, pocket-knife, statesman, fellow-worker, merry-go-round, man-servant, hotel-keeper, forget-me-not, lady-bird, woman-doctor, looker-on, editor-in-chief, passer-by, commander-in-chief, handful.

Упражнение 10. Напишите перевод слов в скобках, используйте единственное или множественное число.

  1. (Дети) should not forget to brush their (зубы) twice a day.
  2. How many (вулканов) are still active in Japan?
  3. (Моя свекровь) always got along with her three (невестками).
  4. Look! How beautiful the (ландыши) are!
  5. On your way home buy some (картофеля) and (помидоров) and pick up the (фотографии) from the photographer’s.
  6. The job of (пожарных) is quite dangerous.
  7. (Почтальоны) deliver mail early in the morning.
  8. They sailed from India with (грузами) of (шелка, чая и табака разных сортов).
  9. Laura has always given me good (советы).

Упражнение 11. Раскройте скобки, употребите в нужном числе и согласуйте предложение при помощи глагола to be (где необходимо).

  1. All the dirty (одежда)… in the washing machine.
  2. These two (перекрестка) … dangerous places for (водителей) and (пешеходов)…
  3. Both the (средства)… of transport save energy.
  4. (Эти деньги)… not mine. I can’t take it.
  5. The bad (новость)… that the train is delayed by an hour.
  6. Many (видов)… of aquatic plants need very little light.
  7. She got some (советов) … from the tourist agency. (Они) … very useful.
  8. Several (пешеходов)… injured during the accident.
  9. There (много полезных советов) … in the book on baby care.
  10. (Эти виды)… of birds are very rare.
  11. The (полиция) … investigating a series of attacks in the area.
  12. We found with a sense of relief that there … no (комаров) … at the campsite.
  13. (Физика) … her favourite subject.
  14. (Фонетика)… a brand of linguistics.
  15. In summer (скот) … mainly fed on green grass.

Если у Вас возникли вопросы, обязательно обратите внимание на эти 2 статьи:

Ответы:

Упражнение 1. Months, horses, flowers, potatoes, books, plans, bridges, matches, noses, buses, boxes, armies, carrots, watches, onions, shops, addresses, days, flies, hotels, ladies, keys, gates, clocks, offices, cities.

Упражнение 2.

[s][z][iz]
1. lakes

2. hats

3. caps

4. tapes

5. shops

1. friends

2. cinemas

3. bottles

4. beds

5. boys

1. buses

2. glasses

3. brushes

4. benches

5. boxes

EXERCISE 3.

A – 1 cities, 2 keys, 3 stories, 4 parties, 5 trays, 6 dictionaries, 7 countries

B  —  1 knives, 2 wolves, 3 lives, 4 roofs, 5 thieves, 6 cliffs, 7 loaves

С – 1 glasses, 2 photos, 3 dishes, 4 taхes, 5 bushes, 6 matches, 7 tomatoes, 8 potatoes, 9 buses

Упражнение 4. Photoes, dodoes, zeroes, tomatoes, Negroes, potatoes, kiloes, buffaloes, videos, pianoes, mosquitoes, stereoes, radios, studios, echoes, heroes.

Упражнение 5. Cargoes, pianos, videos, zoos, potatoes, Escimos, heroes, dodo (e) s, discos, cockatoos, tomatoes, Negroes, volcano (e) s, mosquitoes, studios, photos, dingo (e) s, kangaroos. 

Упражнение 6. Shelves, calves, griefs, cliffs, lives, knives, proofs, reefs, sheaves, wives, selves, gulfs, selves, elves, leaves, loaves, wolves, chiefs.

Упражнение 7. Mice, deer, feet, women, sheep, pp., geese, Normans, oxen, swine, aircraft, M.P.s, teeth, children, men, Germans, grouse.

Упражнение 8. Phenomena, crises, stimuli, indices or indexes, antennae, formulae, data, nuclei, criteria, analyses, apparatus или apparatuses, bases, appendices или appendixes, tableaux, radii, miasmata, hypotheses, axes, genera, vertebrae.

Упражнение 9. Boy-messengers, sisters-in-law, text-books, pocket-knives, statesmen, fellow-workers, merry-go-rounds, men-servants, hotel-keepers, forget-me-nots, lady-birds, women-doctors, lookers-on, editors-in-chief, passers-by, commanders-in-chief, handfuls.

Упражнение 10. children / teeth, 2 volcanos, 3 my mother-in-law / daughters-in-law, 4 lilies-of-the-valley, 5 potatoes / tomatoes / photos, 6 firemen, 7 postmen, 8 loads / silk / tea / tobaccos, 9 advice

Упражнение 11. clothes are, 2 crossroads are /  drivers / pedestrians, 3 means, 4 this money is, 5 news is, 6 species, 7 advice / it is, 8 pedestrians were, 9 is much useful advice, 10 These species, 11 police are, 12  were no mosquitoes, 13 Physics is, 14 phonetics is, 15 cattle are

Понравилось? Сохраните на будущее и поделитесь с друзьями!

grammar-tei.com

Учебно-методический материал по иностранному языку (3, 4 класс): Упражнения для отработки образования множественного числа существительных в английском языке

Exercise 1. Образуйте множественное число имен существительных.

A dog, a ball, a desk, a horse, a fact, a nose, a lip, a mother, a father, a brother, a pen, a pencil,a flower, a kid, a pupil, a lion, an elephant, an apple.

Exercise 2. Образуйте множественное число имен существительных.

A class, a box, a bus, a match, a bush, a wish, a loss, a tomato, a princess, a boss, an ostrich, a brush, a witch, a fox, a dish, a hero, an address, a glass.

Exercise 3. Образуйте множественное число имен существительных.

A cry, a lady, a baby, a puppy, a strawberry, a cherry, a reply, a party, a spy, the sky, a city, a country, a lorry, a doggy, a poppy, a story, an enemy, a family.

Exercise 4. Образуйте множественное число имен существительных.

A loaf, a wife, a wolf, a calf, a shelf, an elf, a scarf, a thief.

Exercise 5. Образуйте множественное число имен существительных.

A baby, a plant, a lemon, a peach, a banana, a brush, a star, a mountain, a tree, a shilling, a king, the waiter, the queen, an eye, a shelf, a box, the city, a boy, the watch, a dress, a toy, the life, a tomato, a secretary, a crowd, the airport, a theatre, the tornado, a shop, the tragedy.

Exercise 6. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

A dolphin, a fly, a dress, a shoe, a diary, a cake, a strawberry, a sandwich, a toy, a fox, a garden, a ray, a piano, an enemy, a branch, a wish, a coin, an ability.

Exercise 7. Образуйте множественное число имен существительных и запишите их формы в правильную колонку.

Ruler, dog, lady, bliss, mother, bus, chimp, mummy, day, boss, wolf, school,  window, daddy, computer, cherry, wish, rubber, diary, pen, school bag, banana, cat, pencil, book, pencil case, pizza, lion, wife, calf, teddy, marker, card, half, city, pinch.

Exercise 8. Прочитайте рассказ. Выпишите имена существительные во множественном числе.

I am a little bunny. My name is Tim. I live in a wood. My house is in the hollow tree.

In spring, I like to pick roses. These flowers are very nice, sweet and tasty. In summer I listen to the birds and insects. In autumn I watch bright leaves on the trees. In winter I dream about spring.

Exercise 9. Раскройте скобки, употребляя имена существительные во множественном числе.

  1. I have two little (a sister). They are (a twin). They have a lot of (a pencil) and (an album). They like to draw (a house, a tree, a puppy, a kitten, a duck, a chicken and a doll). My sisters cannot draw (a car, a bus, a ship and an elephant). I help them.
  2. My (a grandmother, a grandfather,  an aunt, an uncle and a cousin) live in a village. They have a nice farm. There are a lot of (a cow, a calf, a horse, a pig and a piglet) there. I like to play with (a rabbit). They are very funny.
  3. My best friend has three elder (a brother). They are (a student). They have a lot of (an interest). They like to play computer (a game), to see horror (a film), and to collect (a stamp) and toy (a car). I think their (a hobby) are very interesting.

Exercise 10. Напишите имена существительные в единственном числе.

Shelves, desks, classes, buses, pencils, babies, tomatoes, potatoes, dresses, puppies, foxes, rabbits, boxes, bosses,  animals.


KEYS

Exercise 1.

Answers: dogs, desks, horses, facts, noses, lips, mothers, fathers, brothers, pens, pencils, flowers, kids, pupils, lions, elephants, apples.

NB! Неопределенные артикли a/an используются только в единственном числе!

Exercise 2. 

Answers: classes, boxes, buses, matches, bushes, wishes, losses, tomatoes, princesses, bosses, ostriches, brushes, withes, foxes, dishes, heroes, addresses, glasses.

Exercise 3. 

Answers: cries, ladies, babies, puppies, strawberries, cherries, replies, parties, spies, skies, cities, coutries, lorries, doggies, poppies, stories, enemies, families.

Exercise 4. 

Answers: loaves, wolves, calves, halves, shelves, elves, scarves (scarfs), thieves.

Exercise 5. 

Answers: babies, plants, lemons, peaches, bananas, brushes, stars, mountains, trees, shillings, kings, the waiters, the queens, eyes, shelves, boxes, the cities, boys, the watches, dresses, toys, the lives, tomatoes, secretaries, crowds, airports, theatres, tornadoes, shops, tragedies.

NB! Обратите внимание на артикли: неопределенный артикль a/an во множественном числе не употребляется, определеный артикль the употребляется.

Exercise 6. 

Answers: -s: dolphins, shoes, cakes, toys, gardens, rays, pianos, coins. -es: dresses, sandwiches, foxes, branches, wishes. -ies: flies, diaries, strawberries, enemies, abilities.

Exercise 7. 

Answers: -s: rulers, dogs, mothers, chimps, days, schools, windows, computers, rubbers, pens, school bags, bananas, cats, pencils, books, pencil cases, pizzas, lions, markers, cards. -es: blisses, buses, bosses, wishes, pinches. -ies: ladies, mummies, daddies, cherries, diaries, teddies, cities. -ves: wolves, wives, calves, halves.

Exercise 8.

Answers: roses, flowers, birds, insects, leaves, trees.

Exercise 9.

Answers: 1. Sisters, twins, pencils, albums, houses, trees, puppies, kittens, ducks, chickens, dolls, cars, buses, trams, ships, elephants.

2. Grandmothers, grandfathers, aunts, uncles, cousins, cows, calves, horses, pigs, piglets, rabbits.

3. Brothers, students, interests, games, films, stamps, cars, hobbies.

Exercise 10.

Answers:  shelf, desk, class, bus, pencil, baby, tomato, potato, dress, puppy, fox, rabbit, box, boss, animal.

nsportal.ru

множественное число существительных в английском языке

Пройдите эти упражнения, чтобы лучше запомнить, как образуется множественное число существительных в английском языке. Теоретическая часть разобрана в статье: “Как образуется множественное число существительных?”.

Упражнение 1: Выберите правильную форму множественного числа

Выберите один правильный вариант ответа из предложенных.

Показать ответы с переводом:

  1. Window – Windows (окна)
  2. Block – Blocks (блоки)
  3. Office – Offices (офисы)
  4. Tool – Tools (инструменты)
  5. Wolf – Wolves (волки)

Примечание: в существительных на –f в конце слова добавляется –es, а согласный –f превращается в –v: wolf – wolves.

Упражнение 2: Поставьте существительное в форму множественного числа

Напишите предложенные существительные во множественном числе. Обратите внимание, среди них есть слова-исключения.


Полезные сайты по английскому языку:


Показать ответы с переводом:

  1. Cat – cats (кошки)
  2. Name – names (имена)
  3. Glass – glasses (стаканы)
  4. Vase – vases (вазы)
  5. Match – matches (спички)
  6. Man – men (мужчины)
  7. Clash – clashes (схватки, сражения)
  8. Child – children (дети)
  9. Sheep – sheep (овцы)

Примечания: слова man, children – исключения, образующие формы множественного числа особым образом. У слова sheep формы множественного и единственного числа совпадают.


Интересные статьи:

Упражнение 3: Поставьте существительное в форму множественного числа

Напишите предложенные существительные во множественном числе. Обратите внимание, среди них есть слова-исключения.

Показать ответы с переводом:

  1. Tax – taxes (налоги)
  2. City – cities (города)
  3. Potato – potatoes (картошка)
  4. Photo – photos (фотографии)
  5. Knife – knives (ножи)
  6. Woman – women (женщины)
  7. Mouse – mice (мыши)
  8. Passer-by – passers-by (прохожие)

Примечания: слова photo, woman, mouse – исключения, образующие формы множественного числа особым образом.

langformula.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *