cart-icon Товаров: 0 Сумма: 0 руб.
г. Нижний Тагил
ул. Карла Маркса, 44
8 (902) 500-55-04

Перелетные птицы рисование в средней группе: План-конспект занятия по рисованию (старшая группа) на тему: Конспект занятия по рисованию в средней группе на тему: «Перелетные птицы».

План-конспект занятия по рисованию (старшая группа) на тему: Конспект занятия по рисованию в средней группе на тему: «Перелетные птицы».

Цель: Вызвать у детей интерес к теме изображения, эмоциональный отклик на нее, желание отразить свои впечатления связанные с поэтическими произведениями и наблюдениями за прилетом птиц.

Задачи:

 Развивать умение давать эмоционально – эстетические оценки и высказывать  суждения.

Учить создавать в пейзаже выразительные образы весны и возвращающихся с юга птиц, используя средства изобразительности: рисунок, цвет, композицию, воспитывать бережное отношение к живой природе.

Материал: картинки изображающие перелетных птиц, запись музыкальной пьесы «Март. Песнь жаворонка» из цикла «Времена года» П. И. Чайковского, карандашы, альбомные листы бумаги, образцы работ.

Предварительная работа: наблюдение за весенними изменениями в природе, за поведением перелетных и зимующих птиц. Чтение художественных произведений по теме. Беседа о зимующих и перелетных птицах. Рассматривание иллюстраций, рисунков изображающих разных птиц: грачей, скворцов, ласточек, жаворонков, журавлей, гусей, лебедей и т. д. Чтение стихов о весне, пение песен.

Интеграция образовательных областей: «Чтение художественной литературы», «Художественное творчество», «Музыка», «Коммуникация», «Социализация».

Ход занятия:

ВоспитательЗагадывает загадку о весне.

«Тает снежок, ожил лужок

День прибывает, когда это бывает? »

Дети: Весной.

Воспитатель: Правильно это весна. Наша земля красива во все времена года, и каждое время прекрасно по – своему. Но есть в природе время, когда она пробуждается от зимнего сна и вся живет ожиданием тепла, солнца. Это время – весна. Весна несет всем радость жизни, радость творчества, деятельности!. Это чувство охватывает всех людей: поэты пишут стихи, композиторы – музыку, художники – картины, писатели рассказы о природе.

Давайте вспомним стихотворения о весне

(ребенок читает стихотворение.)

Воспитатель: Весна это радость для всего живого. Но больше всего это радость для птиц. Почему?

Дети: Многие птицы возвращаются домой из теплых краев.

Воспитатель: А какие птицы возвращаются первыми?

Дети: Грачи. (находят его на картинке)

Воспитатель: Прилет грачей отметил также художник Алексей Кондратьевич Саврасов в своей картине «Грачи прилетели». (показ)

В народе говорят: «Грач на горе – весна на дворе».

Вернулись домой не только грачи, но еще очень интересные птицы, их называют первыми певцами весны. Эти птицы хорошо подражают голосам других птиц и даже животных. Кто же это?

Дети: Скворцы. ( находят на картинке)

Воспитатель: Да, это скворцы. Вот как о нем написал в своем стихотворении М. Пляцковский «Веселый жилец».

По синему небу, по синему небу

Из Африки к нам возвратился скворец.

Он целую зиму на родине не был,

Не пел под окошком веселый жилец.

Мы домик поострили нашему гостю:

Кто гвозди вбивал, кто пилил и строгал.

И пусть я моложе соседа Сережи,

Но все же я тоже чуть – чуть помогал! .

А в народе говорят: «Увидел скворца – весна у крыльца».

Домой летят и другие птицы: гуси, лебеди, журавли. ( найти их и показать)

Скоро прилетят и другие птицы – жаворонки, стрижи и конечно же ласточки. ( найти и показать на картинке)

А. Майков: «Ласточка примчалась из –за бела моря,

Села и запела: как февраль ни злится,

Как ты, март ни хмурься,

Будь хоть снег, хоть дождик – все весною пахнет! .

Воспитатель: А как вы думаете, почему эти птицы прилетают последними. С чем это связано?

Дети: Потому что они питаются насекомыми.

Воспитатель: Ребята, а все ли птицы летят одинаково? (Нет)

Конечно нет. Одни летят треугольником, (косяком, некоторые птицы летят караваном (друг за другом, другие стайками.

Физминутка «Журавль»

Жура – Жура – журавель облетел он сто земель. (машут руками – крылья)

Облетел, исходил – крылья, ноги натрудил. (машут, шагают на месте поглаживают руки, ноги)

Мы спросили журавля: «Где же лучшая земля? » (руки к себе, вперед, взмахи руками)

Он ответил пролетая – лучше нет родного края. (машут руками, разводят руки в стороны)

Воспитатель: Давайте мы с вами сегодня и нарисуем  – перелетных  птиц. (показ образцов рисунков). Можно нарисовать, как они летят над землей, над морем, над лугом или лесом, деревнями или городом.

А музыка поможет вам почувствовать, как просыпается природа после зимних холодов, какое у нее настроение, какое настроение о прилетающих птиц.

Дети приступают к работе, под пьесу из цикла «Времена года П. И. Чайковского – Март».

Выставка рисунков. Дети рассказывают, каких птиц они нарисовали, как они летят и где.

План-конспект занятия по рисованию (средняя группа) на тему: Конспект занятия по рисованию в средней группе «Сова на ветке» (рисование мелками и акварельными красками) по теме «Перелетные и зимующие птицы».

Конспект занятия по рисованию в средней группе «Сова на ветке» (рисование мелками и акварельными красками) по теме «Перелетные и зимующие птицы».

                                                          Автор Попова Н.В.

Задачи:

1.Формировать у детей умение рисовать сову, выстраивая её изображение из составных частей.

2.Развивать навыки рисования наброска рисунка простым карандашом.

3.Расширить и закрепить представления детей о перелетных и зимующих  птицах, о частях тела птиц.

4.Воспитывать бережное отношение к птицам.

5.Воспитывать у детей доброе отношение ко всему живому в природе.

Материал:

Иллюстрации перелетных птиц, аудиозапись голосов и пения птиц,мяч,листы бумаги, простые карандаши восковые мелки, акварельные краски, кисточки, салфетки.

Предварительная работа:

Наблюдение за птицами во время прогулки; чтение стихов, рассказов о птицах.

        Ход ООД:

1.Организационный момент.

— Ребята, вы, наверное, обратили внимание, что сегодня к нам на занятие пришли гости. Давайте мы поздороваемся. (Дети здороваются)

— Ребята, давайте встанем в хоровод. Я предлагаю вам поделиться своим хорошим настроением:

— Слева друг и справа друг, крепко за руки возьмемся и друг другу улыбнемся.

Дети садятся на стульчики.

Вводная беседа.

— Ребята, давайте вспомним, какое сейчас время года (Осень). Правильно. А какие изменения происходят в природе с приходом осени? (Дети перечисляют приметы осени)
— Молодцы, правильно. Но сегодня я бы хотела поговорить о птицах. Скажите, ребята, все ли птицы остаются с нами зимовать? Каких птиц называют зимующими? Каких зимующих птиц вы знаете? (Воробей, ворона, синица, снегирь, голубь, сова, дятел, сорока). — А каких птиц называют перелетными? Каких перелётных птиц вы знаете? (утки, лебеди, журавли, ласточки, грачи, скворцы, кукушки). А как вы думаете, почему они улетают? (У нас им холодно и нечего есть)
—  Правильно. Улетающим птицам зимой нечего есть. Многие перелётные птицы едят насекомых. Однако с наступлением холодов все насекомые прячутся, поэтому в поиске пищи птицы улетают в тёплые края.

— А теперь я возьму мяч, и мы с вами поиграем в игру «Мой весёлый, быстрый мяч». Ребята, вы должны передавать мяч друг другу до тех пор, пока я говорю слова:

-Ты катись веселый мяч быстро, быстро по рукам, у кого остановился, тот словечко скажет нам.

— У кого в руках остановился мячик, тот должен назвать 2 перелетные птицы. Следующий ребенок должен назвать 2 зимующие птицы. (Играем 4 раза).

— Ребята, а вы хотите узнать, кого будем сейчас с вами рисовать? Но прежде вы должны кое-что отгадать.  Отгадайте — что это? Голова, туловище, перья, хвост, клюв. Правильно. Это птица. Значит, из каких частей состоит птица? А какую именно птицу мы будем рисовать, вы сейчас догадаетесь сами. Слушайте загадку:

— Днём спит, ночью летает, Ухает, людей пугает. В темноте горят глаза – Это мудрая (Сова).

— А теперь мы с вами, ребята, сделаем пальчиковую гимнастику.

Пальчиковая гимнастика
В гости к пальчику большому (Выставляют вверх большие пальцы обеих рук)
Приходили прямо к дому: Указательный и средний,
Безымянный и последний. (Поочерёдно называемые пальцы соединяют с большими на обеих руках одновременно)
Сам мизинчик-малышок  (Пальцы сжаты в кулак, вверх выставляются только мизинцы)

Постучался на порог. (Кулаки стучат друг о друга)
Вместе пальчики — друзья,
Друг без друга им нельзя. (Ритмичное сжимание пальцев в кулаки)

2. Практическая часть.
– Отдохнули? Хорошо! А теперь я предлагаю вам нарисовать сову. У вас на столах лежит лист бумаги, на котором нарисован простым карандашом большой овал. В верхней части этого овала я нарисовала небольшой овал, расположенный горизонтально, т.е. поперек большому овалу (это будет голова совы).

— Дети, возьмите в руки коричневый мелок и обведите эти овалы.

   Теперь вы должны самостоятельно нарисовать внутри этого небольшого овала два круга (глаза), снизу нужно нарисовать хвост в виде небольшого квадрата и ветку.

    По бокам большого овала нужно нарисовать полукруглые крылья, дорисовать зрачки, ушки, клювик, коготочки.

   Дальше вам надо закрасить рисунок цветными восковыми мелками, не забывая сделать небольшие штрихи коричневым цветом мелка — оперенье совы, акварельными красками сделать фон рисунку зеленым и голубым цветом. (Напомнить детям, как нужно держать кисть в руках, как набирать краску на кисть и как ее смывать с кисточки.)

   Итак, начинаем работать.

3. Самостоятельная работа детей.
  В процессе занятия воспитатель анализирует создаваемые детьми изображения, объясняет ошибки, помогает их исправить.

4. Итог занятия.
  По окончании работы дети прикрепляют рисунки на доску. Демонстрация детьми своих работ, выбрать с детьми наиболее аккуратные и красивые работы.
– Дети, чем мы сегодня занимались? (Ответы детей) Вы молодцы, все старались, и у вас получились хорошие работы. На этом наше занятие заканчивается. Всем спасибо.

План-конспект занятия по рисованию (средняя группа) на тему: Конспект занятия «Перелетные и зимующие птицы»

Конспект интегрированного занятия для детей средней группы

«Перелетные и зимующие птицы»

Задачи:

— закреплять знания детей о признаках осени;

— закреплять знания детей о перелетных и зимующих птицах;

— познакомить детей со стихотворением Е.А.Благининой «Улетают, улетели…»;

— развивать внимание;

— развивать мелкую моторику рук;

— воспитывать у детей интерес к пернатым обитателям живой природы, бережное отношение к ним.

Материалы и оборудование: демонстрационные картинки «Перелетные и зимующие птицы»; изображения птиц; полоски цветной бумаги; клеенка; карандаши; клей.

Ход занятия:

— Ребята, скажите, какое сейчас время года? (Осень)

— Вспомните, какие признаки осени вы увидели, когда шли в детский сад? (Выслушать ответы детей)

— А что делают птицы осенью? (Некоторые птицы улетают в теплые края, а некоторые остаются)

— Как называют птиц, которые улетают в теплые края? (Перелетными)

— Ребята, а каких перелетных птиц вы знаете? (Ласточки, стрижи, грачи, аисты, соловьи, кукушки, скворцы, журавли и др.)

Беседа сопровождается показом иллюстраций.

— Почему эти птицы улетают от нас осенью? (Выслушать ответы детей)

— Как называют птиц, которые остаются у нас зимовать? (Зимующими или домашними)

— Каких зимующих птиц вы знаете? (Голуби, вороны, синицы, воробьи и др.)

Беседа сопровождается показом иллюстраций.

— Ребята, послушайте стихотворение Е.Благининой «Улетают, улетели…»:

Скоро белые метели

Снег подымут от земли.

Улетают, улетели,
Улетели журавли.

Не слыхать кукушки в роще

И скворечник опустел.

Аист крыльями полощет –

Улетает, улетел.

Лист качается узорный

В синей луже на воде.

Ходит грач с грачихой черной

В огороде на гряде.

Осыпаясь, пожелтели

Солнца редкие лучи.

Улетают, улетели,

Улетели и грачи.

— О каком времени года рассказывается в стихотворении? (Об осени)

— Какие птицы встретились в стихотворении? (Журавли, кукушка, аист, грач)

— Это перелетные или зимующие птицы? (Перелетные)

— Правильно!

Подвижная игра «Улетает, не улетает»:

Воспитатель перечисляет названия птиц, а дети бегают и машут крыльями, когда услышат названия перелетной птицы. Если услышат зимующую птицу или домашнюю – дети приседают на корточки.

— Ребята, давайте сегодня изготовим маски с изображением различных птиц: и перелетных, и зимующих.

Каждый ребенок получает изображение какой-либо птицы.

Приступает к ее раскрашиванию.

Далее приклеивает свою «птичку» к полоске бумаги, которую потом склеивает в «кольцо».

В конце занятия можно еще раз поиграть в подвижную игру «Улетает, не улетает» с использованием масок.

План-конспект занятия по рисованию (средняя группа) на тему: Конспект НОД по художественному развитию в средней группе ПТИЦЫ

Конспект НОД по ИЗО в средней группе по теме «Птицы»

Образовательные области:

Художественное творчество.

Задачи:

Закреплять знания о строении птиц, познакомить с коричневым цветом, познакомить с разными приемами изображения птиц, прививать интерес к рисованию, радоваться полученному результату, развивать воображение, воспитывать аккуратность в работе.

Демонстрационный материал:

Изображение кормушки и воробья на листе бумаги.

Раздаточный материал:

Альбомный лист, поролон, пропитанный коричневой гуашью, гуашь черная, кисть, подставка для кисти, влажные салфетки.

Предварительная работа:

Наблюдение за птицами, прилетевшими на участок, рассматривание иллюстраций, чтение художественной литературы.

Ход:

Возьмитесь за руки, посмотрите друг на друга и улыбнитесь. Какое у вас настроение?

— Хорошее, радостное.

По дороге в детский сад, я повстречала одну птичку. Это был воробей. Он сидел на кормушке для птиц и был очень грустный. «Почему ты грустный?» — спросила я. А как вы думаете, что он мне ответил?

— Ему грустно, потому что он один.

Дети, очень хочется, чтобы и у него было хорошее настроение, и он радовался вместе с нами. Поэтому я пригласила его к нам в гости, давайте с ним познакомимся. (Дети рассматривают игрушечного воробья).

Ребята, может, мы поможем воробью и нарисуем ему друзей воробьев.

Рассмотрите внимательно нашего нового друга. Какие части тела у него есть?

— у него есть голова, туловище, лапки, крылья, клюв, глазки.

Какого цвета воробей?

— Воробей коричневого цвета.

Чтобы нарисовать воробья мы будем использовать разные материалы. У нас есть поролон. Как вы думаете, почему он коричневого цвета?

— Потому что воробей коричневого цвета.

Молодцы, покажите мне свои ладошки, приложите к поролону, а теперь приложите к листу бумаги. Молодцы, все правильно сделали. Ладошку, которая в коричневой краске, протрите салфеткой. Посмотрите на листок, на что похож отпечаток вашей ладошки?

— На туловище с хвостиком.

Что еще нужно нарисовать?

— Голову

Голову мы нарисуем с помощью крышки от пластиковой бутылки. Также приложим к поролону и затем к туловищу нашей птички. Какие у вас получились красивые воробьи. Мне кажется, что чего-то не хватает. А вы как думаете.

— Глаз, клюва и лапок.

Это мы нарисуем, когда воробьи подсохнут. А сейчас поиграем с пальчиками.

Игра «Птичка крылышки сложила».

Птичка крылышки сложила, (пальцы рук скрещиваются,

Птичка крылышки помыла, (круговые движения скрещенных пальцев,

Птичка клювом повела, (выпрямляются мизинцы, изображая клюв,

Птичка зернышки нашла, (мизинцы стучат по столу)

Птичка зернышки поела,

Птичка песенки запела,

Птичка крылышки раскрыла, (пальцы размыкаются)

Полетела, полетела! (кисти рук скрещены, крылышки машут).

И так, что же нам нужно дорисовать?

— Глаза, клюв и лапки.

Для того чтобы воробей мог видеть, нужны глаза. Для того чтобы воробей мог клевать зерна, нужен клюв. Для того чтобы воробей мог прыгать по дороге, нужны лапки. Чем мы будем рисовать глаза, клюв и лапки?

— Пальчиками.

Хорошо, используйте свои пальчики.

Какие красивые воробьи у нас получились! Давайте позовем воробья и покажем ему новых друзей.

Зачирикал воробей:

Я иду искать друзей.

Нашему воробью понравились новые друзья, и он приглашает их поклевать зернышки. Давайте посадим всех воробьев на кормушку.

План-конспект занятия по рисованию (средняя, старшая группа) на тему: НОД Рисование » Весна. Птицы прилетели»

НОД

Конспект занятия по рисованию с использованием ИКТ с детьми старшей группы

тема: «Пришла весна, прилетели птицы»

Программное содержание:

1. Развивать у детей наблюдательность, воспитывать эстетическое восприятие окружающего мира.

2. Учить передавать на бумаге характерные особенности весны (высокое голубое небо, земля освобождается от снега, на деревьях набухают почки, прилетают птицы).

3. Учить гармонично располагать сюжет на листе бумаги, развивать чувство композиции.

Оборудование:

Слайды с изображениями природных явлений, характерных для весенней поры. Слайды с изображениями различных цветов-первоцветов.

Листы белой плотной бумаги, разноцветные восковые мелки, акварель, кисточки, баночки с водой, салфетки, клеенки.

Предварительная работа:

Заучивание стихов о весне, чтение художественных произведений природоведческого характера, наблюдение на прогулке (проталины, лужи и ручейки, белоснежные кучевые облака, возвращение из теплых краев перелетных птиц), загадывание загадок о весне.

Ход занятия:

Воспитатель загадывает детям загадку:

Тает снежок,

Ожил лужок.

День прибывает,

Когда это бывает?

Дети:

Весной!

Воспитатель:

Правильно, как вы уже догадались, разговор у нас сегодня пойдет о весне. Весну издавна любил народ. Люди называли ее «весна-красна». О весне поэты слагали стихи. Кто из вас может вспомнить и прочесть нам стихи о весне?

(Дети читают стихи, которые ранее разучивались в группе И. Плещеева, С. Маршака).

Воспитатель:

Посмотрите, ребята, какие весенние гости пришла к нам в детский сад (ставит на стол три куклы, украшенные: подснежниками – Весна Мартовна Подснежникова, птицами – Весна Апрелевна Скворешникова, ягодами черешни – Весна Маевна Черешникова и представляет их)

Воспитатель:

У наших гостей одинаковые имена, но разные отчества и фамилии. Как вы думаете, почему их так зовут? (Имя – название поры года, отчество — название весеннего месяца, а фамилия – название одного из признаков этого месяца).

Воспитатель:

В каком месяце начинают расцветать подснежники?

Дети:

В марте.

Воспитатель:

А когда прилетают скворцы?

Дети:

В апреле.

Воспитатель:

А теперь попробуйте вспомнить — когда спеет черешня?

Дети:

В мае.

Воспитатель:

Давайте теперь поближе познакомимся с весенними гостьями – Весной Мартовной Подснежниковой, Весной  Апрелевной Скворешниковой и Весной Маевной Черешниковой! Познакомились? Вот и хорошо.

Ребята, вспомните, пожалуйста, как называется самый первый весенний месяц? (Ответы детей). А как мы узнаем, что пришла весна? Кто сможет назвать весенние приметы?

Дети:

Солнце высоко, светит ярче, день становится длиннее, звенит капель, снег чернеет, тает.

Воспитатель:

Если весь снег растает — что мы увидим?

 

Дети:

Землю.

Воспитатель:

Какая же она будет после зимы, освободившаяся из-под снега?

Дети:

Чёрной, мокрой. (Демонстрируется слайд).

Воспитатель:

А как выглядят деревья? Что можно заметить?

Дети:

На ветках деревьев набухают почки, появляются первые весенние цветы, пробивается первая травка.

(Демонстрируется следующий слайд).

Воспитатель:

А какие вы, дети, знаете первые весенние цветы?

Дети:

Подснежники, мать-и-мачеха, сон-трава.

(Демонстрируются слайды с различными цветами-первоцветами).

Воспитатель:

А какие птицы прилетаю к нам весной?

Дети:

Грачи, скворцы, ласточки, жаворонки.

Воспитатель:

Давайте нарисуем рисунки на тему «Пришла весна. Прилетели птицы». Рисовать мы будем восковыми мелками, а в конце акварельными красками cделаем фон рисунка – это голубое небо, а внизу – зеленая травка. Сначала продумайте сюжет рисунка. Что можно изобразить? (Деревья, проталины и лужи на земле, солнце, птиц, гнезда и т.д).

Но прежде, чем мы приступим к работе, подготовим наши пальчики и сделаем пальчиковую гимнастику. (Звучит музыкальная пальчиковая гимнастика Л. Яртова «Пальчики»).

Воспитатель:

Теперь приступаем к работе, а музыка поможет вам почувствовать, как просыпается природа после зимних холодов. Послушайте, как музыка передает весеннее настроение, и попытайтесь отразить это на бумаге.

Дети приступают к работе, воспитатель следит за осанкой детей, чтобы правильно и свободно, без напряжения держали кисть.

В конце занятия работы выставляются на выставке, ребята обмениваются впечатлениями – какой рисунок им понравился и почему. Воспитатель отмечает удачные работы, поощряет всех детей.

Воспитатель:

Ребята, сегодня мы с вами много говорили о весне, рассматривали слайды с иллюстрациями. Каждый из вас старался, и в ваших рисунках видно, что природа проснулась, ожила. А теперь давайте попрощаемся с нашими гостями – Весной Мартовной Подснежниковой, Весной Апрелевной Скворешниковой, Весной Маевной Черешниковой.

 До свидания!

НОД «Рисование птиц»

Автор: Похилько Ольга Сергеевна

Муниципальное бюджетное дошкольное образовательное учреждение детский сад общеразвивающего вида № 8

муниципального образования Темрюкский район.

 

 

 

 

 

 

Непосредственно- образовательная деятельность

 « Рисование Птиц»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Образовательная область: художественно – эстетическая

 

Вид деятельности: непосредственно-образовательная

 

Возрастная группа: старшая группа

 

Тема: «Рисование птиц»

 

Цель: закрепить методы передачи пропорций птицы. Передача объема тоном и цветом. Развитие мелкой моторики рук, цветовосприятия, пространственного мышления. Беседа о красоте птиц.

 

Программные задачи:

Образовательные:

— упражнять в рисовании птиц;

— закреплять способы выполнения наброска простым карандашом с последующим закрашиванием акварелью;

Развивающие:

— развивать способности анализировать рисунки;

    -развивать память, мышление, мелкую моторику кистей рук, умение получать удовольствие от результата своей работы.

Воспитательные:

— бережное отношение к птицам, к природе;

— формировать у детей стремление доводить начатое дело до конца.

 

Предварительная работа: рассматривание иллюстраций с изображением птиц; наблюдения за птицами в природе, чтение художественной литературы «Перелетные птицы».

 

Методы и приемы:

-Наглядный: рассматривание иллюстраций (обращаю внимание на особенности птиц — размер, окраску, длину ног, форму клюва.

-Словесный: беседа, объяснение;

-Практический.

 

Предварительная работа: рассматривание иллюстраций птиц, просмотр слайдов «Перелетные птицы».

 

Материал и оборудование: картинки с изображением птиц; бумага для рисования, простой карандаш, ластик, акварель, кисточки, баночка для воды, палитра.

Реализуемые технологии: здоровьесберегающие, ТРИЗ, личностно – ориентированный подход, рисование кистью, подгрупповой метод, использование электронных ресурсов

Ход образовательной деятельности:

Воспитатель:  Ребята я хочу загадать вам загадку:

— Верст не считала,

По дорогам не ездила,

А за морем бывала,

Воробьи, стрижи , пингвины,

Снегири, грачи, павлины,

Попугаи и синицы:

Одним словом это………(птицы) (Ю. Светлова ).

— Я неспроста  загадала загадку о птице, потому что скоро 1 апреля «Международный день птиц» . Посмотрите сколько красивых птиц у нас в гостях. Кто-нибудь знает, как называются эти птицы? Может быть вы видели какую-нибудь из них на нашем участке или в городе? (ответы детей )

— Рассмотрите пожалуйста всех этих и назовите их сходства и различия. (сходства- есть туловище, голова, хвост и т.д. ; различия- окраска оперения). Мы с вами уже рисовали птицу карандашом. Сегодня мы будем рисовать еще и красками. Давайте вспомним схему рисования птицы.

— На середине листа намечаем линию наклона птицы. На этой линии отмечаем середину, от нее в разные стороны еще две точки (одинакового размера от центра). Это будет туловище. Вдоль линии между этими точками рисуем овал. Сверху овала рисуем круг ( это будет голова).

— С низу узкий, длинный прямоугольник ( хвост).

— С левой стороны круга полоской отмечаем клюв.

— Теперь начинаем рисовать птицу. Рисовать начинаем с головы.

— Начинаем рисовать с клюва ,вверх прорисовываем голову и спину. Внизу от клюва грудку, слегка утолщая овал. Обратите внимание голова птицы плавно переходит в пухленький животик( шейка у нашей птички не выделяется).

-Теперь прорисовываем хвостик и глаз.

(вспоминая и объясняя методику рисования, одновременно показываю на доске как  это нужно делать , дети у себя на листах.)

-Чтобы правильно нарисовать лапки , необходимо « посадить» птичку на веточку. Для этого отступаем  от тела небольшое расстояние, проводим две линии параллельно птички и это будет веточка. Обратите внимание у птички тонкие и длинные ножки с крепкими коготками. Крылья не длинные, но заостренные на конце. Вот такая птичка у нас с вами получилась.

-Посмотрите пожалуйста на доску какую же птичку мы нарисовали ? (ответы детей)

-Конечно, наша птичка похожа и на снегиря, и на синичку, и на воробья т.к. имеет более округлую форму тела, маленький клюв и небольшой ростик.

-А вы хотели бы полетать как птицы? (ответы)

— Тогда вставайте из-за столов и идите ко мне.

 

 

Физминутка под мелодичную мелодию

 

Стая птиц летит на юг,

Небо синее вокруг

(дети машут руками, словно крыльями)

Чтоб скорее прилетать,

Надо крыльями махать.

(дети машут руками интенсивнее)

В небе ясном солнце светит

Космонавт летит в ракете

(потягивание- руки вверх)

А внизу леса, поля-

Расстилается земля.

(низкий наклон вперед, руки разводят в сторону)

Птички начали спускаться,

На поляне все садятся.

Предстоит им долгий путь

Надо птичкам отдохнуть.

(дети садятся в глубокий присед и сидят несколько секунд)

И опять пора в дорогу

Пролететь нам надо много

(дети встают и машут «крыльями»)

Вот и юг. Ура! Ура!

Приземлятся нам пора

(дети садятся за стол)

 

 

— Так как наша птичка похожа сразу на несколько птиц, я предлагаю Вам разукрасить их по разному.

 

Подведение итогов:

После того как дети выполнили задание, оцениваем каждую работу, указываем на достоинства и недостатки рисунка. При этом обязательно объясняя, почему не получилось и что, и как это исправить в следующий раз.

 

-Молодцы, ребята, Вы сегодня очень хорошо поработали. С каждым занятием Ваши работы становятся лучше и лучше! Молодцы!

 

После занятия работы выставляются в изо уголке вместе с картинками оригиналами, для того, чтобы другие дети смогли посмотреть и сравнить.

comments powered by HyperComments
План-конспект занятия по рисованию (средняя группа) на тему: Конспект по рисованию на тему «Красивая птичка» в средней группе

Конспект занятия по рисованию в средней группе

Тема: «Красивая птичка»

Цель: развитие у детей творческих способностей и интереса к рисованию.

Задачи:

Образовательные:

Учить детей рисовать птичку, передавая форму тела (овальная), частей, красивое оперение.

— Упражнять в рисовании красками, кистью.

— Расширять представления о красоте, образные представления.

Развивающие:

— Развивать образное восприятие, воображение.

Воспитательные:

— Воспитывать гуманное отношение к окружающему.

Предварительная работа: Наблюдения за птицами во время прогулки, рассматривание иллюстраций. Рассматривание народных игрушек, изображающих птиц.

Формы работы: Индивидуальная, совместная деятельность воспитателя с детьми, самостоятельная деятельность детей.

Методы:

Словесные: вопросы к детям, загадка.

Наглядные: Образец нарисованной птички, картинка – снегирь.

Практические: продуктивная деятельность, физкультминутка.

Виды детской деятельности: игровая, коммуникативная, двигательная, продуктивная.

Материалы и оборудование:

Демонстрационный материал: Образец нарисованной птички, картинка – снегирь.

Раздаточный материал: краски, кисточки, бумага альбомного листа (на каждого ребенка).

Ход занятия:

Вводная часть

(Аудиозапись: пение птиц)

Мотивационный момент:

Воспитатель: Ребята, в какое время года можно услышать звонкое пение птиц? (Весной, летом). Правильно, а сейчас какое время года? (ответы детей)

Правильно, сейчас зима. Осенью мы с вами беседовали о перелётных птицах. Они на зиму улетают в тёплые края. А сейчас мы поговорим о птицах, которые остаются зимовать. Как называются эти птицы? (ответы детей) Каких зимующих птиц вы знаете?

 Дети: Воробей, ворона, сорока, синица, голубь, снегирь.  

К нам в гости должна прилететь птица, но сначала вы должны отгадать загадку, что это за птица?

Красногрудый, чернокрылый,

Любит зёрнышки клевать,

С первым снегом на рябине

Он появится опять.

Что это за птица? (снегирь)

Воспитатель: Правильно, это снегирь. Посмотрите вот и снегирь прилетел.

II. Основная часть 

Воспитатель: Снегирь получил своё название от слова снег, так как прилетает к нам в город с первым снегом, живёт всю зиму, а потом опять улетает в лес. Это очень красивая и спокойная птица. У неё красная грудка, чёрная маленькая голова, длинный хвост, крепкий и толстый клюв. Как вы думаете, чем питается снегири? (ответы детей) Правильно, снегири питаются семенами деревьев, семенами шишек, ягодами рябины.

У этой птицы голос очень слабый. Слышно только тихое посвистывание. Но оттенков у его песенки множество. Своим свистом они могут позвать друзей или предупредить об опасности.

Воспитатель: наш снегирь грустный, я его встретила утром, когда шла в детский сад и спросила его: «Снегирь, а почему ты такой грустный?» Он мне ответил, что у него нет друзей) Как мы можем ему помочь? (ответы детей)

Снегири очень дружные и живут всегда стайкой. Поэтому и наш снегирь хочет много друзей.

Сначала рассмотрим образец. Посмотрите на снегиря.

Из каких частей состоит птица? (ответы детей – туловище) Какой оно формы? (овальной) Какого цвета? (ответы детей)

Какая голова? (она круглая, маленькая и чёрная) Голова меньше, чем туловище. Находится впереди и немного сверху.

Что находится на голове? (глаза, клюв) Чем заканчивается туловище? (хвостом) Какой хвост? (длинный и чёрный)

Мы с вами рассмотрели снегиря. Теперь немного отдохнем.

Физкультминутка.

 -Вот на ветках, посмотри!

В красных майках снегири!

Распушили пёрышки,

Греются на солнышке.

Головой вертят.

Улететь хотят.

Воспитатель: ребята, мы сегодня, будем с вами рисовать, как настоящие художники, а теперь, я вам покажу как правильно рисовать птичку-снегиря.

Необходимо немного отступить вверх от ветки. И нарисовать овал, закрасить его. Рисую голову. Она меньше туловища, находится впереди и немного сверху. Рисую круг, закрашиваю, рисую клюв. С другой стороны рисую хвост. Он длинный и чёрный. Две ножки. На туловище рисую крыло овальной формы с чуть заострённым концом. Вот и готов снегирь. А теперь и вы приступайте к работе.

Воспитатель: Ребята, вы помогли нашему снегирю. Посмотрите, как он развеселился. Какая у него большая и дружная семья. Снегирь говорит вам спасибо!

III. Заключительная часть

Воспитатель: Ребята, кто к нам приходил в гости?

— Зачем он к нам приходил?

— Как мы помогли снегирю?

— У вас все получилось или были трудности?(Какие трудности)

Ну, а сегодня, когда мы с вами пойдем на улицу и рассмотрим, какие птицы прилетают к нам на участок.

90000 Migratory birds — Theme and activities 90001 90002 90003 AREA SETUP 90004 90005 90002 (Open thematic poster-Migratory birds) Print, laminate, and decorate the walls of your daycare with all kinds of posters. 90005 90002 90005 90002 90003 Educa-decorate-Migratory birds 90004 90005 90002 (Open educa-decorate-Migratory birds) Print, laminate, and cut out the various items. Use them to decorate your daycare and set the mood for the theme. Encourage children to make several construction paper birds and hang them from the ceiling in your daycare.Display a map of the world on a wall and use it to show children the route migratory birds travel each year. 90005 90002 90005 90002 90003 CIRCLE TIME 90004 90005 90002 Transform your circle time area to make it look like a bird’s nest. Simply glue bird illustrations on the floor. Add branches and hay and seal everything with adhesive paper. With your group, discuss how birds hatch from an egg. Identify what and how birds eat, learn to fly, and build their nest. Encourage children to pretend they are birds.Let them climb, hop, and spin around. Take advantage of a sunny day and go for a walk. Pay special attention to chirping birds. 90005 90002 90005 90002 90003 Poni discovers and presents-Migratory birds 90004 90005 90002 (Open Poni discovers and presents-Migratory birds) Print, laminate, and cut out the identification cards. Use them to present the different types of birds to your group. If you have a Poni puppet, use it to make your presentation interesting for children. Otherwise, you may use any other puppet you have on hand.Fill a container with feathers and leave it in a corner of your daycare. Children will automatically be drawn to it. Ask children if they have ever been to Florida or down south to begin a discussion about migratory birds. 90005 90002 90005 90002 Explain the following: 90005 90036 90037 How certain birds do not spend winter up north since they prefer warm weather. 90038 90037 How birds travel very far, and never get lost. 90038 90037 How birds travel in large groups called flocks and gather in specific locations.90038 90037 How birds make sounds to communicate among themselves when it is time to flock together. 90038 90037 How often, birds migrate back and forth between the same locations every year. 90038 90047 90002 90005 90002 90003 PICTURE GAME 90004 90005 90002 (Open picture game-Migratory birds) Use the pictures to decorate your daycare or to spark a conversation with your group. Print, laminate, and store the pictures in a Ziploc bag or in your thematic bin. 90005 90002 90005 90002 90003 WRITING ACTIVITIES 90004 90005 90002 (Open writing activities-Migratory birds) Print for each child or laminate for use with a dry-erase marker.90005 90002 90005 90002 90003 Stationery-Migratory birds 90004 90069 (Open stationery-Migratory birds) Print. Use the stationery to communicate with parents, in your writing corner, or to identify your thematic bins. 90005 90002 90005 90002 90003 VARIOUS WORKSHOPS-Migratory birds 90004 90005 90002 Have fun with these wonderful workshop ideas created by Caroline Allard. 90005 90002 90005 90002 90003 Construction / building blocks: 90004 90005 90036 90037 Drinking straws, connectors, and assembly kits that can be used to build cages.90038 90037 Farm animals. 90038 90037 Feathers. 90038 90037 A variety of objects found in the forest (branches, pinecones, etc.). 90038 90047 90002 90003 Arts & crafts: 90004 90005 90036 90037 Bird-themed stencils. 90038 90037 Paper plates to create bird masks. 90038 90037 Multicoloured feathers. 90038 90037 Vibrant paint and pieces of paper. 90038 90037 Bird stamps 90003 90004 90038 90047 90002 90003 Drawing: 90004 90005 90036 90037 Bird-themed stencils (birds, habitat, nature, etc.). 90038 90037 Bird coloring pages. 90038 90037 Drawings on which children can glue seeds. 90038 90047 90002 90003 Role play: 90004 90005 90036 90037 The pet shop: bird cages in different sizes, decorative birds, empty birdseed boxes, pictures of different types of birds, birdfeeders, etc. 90038 90037 Bird puppets and a theatre. Make your own puppets if you wish! 90038 90047 90002 90003 Manipulation: 90004 90005 90036 90037 Memory game with bird illustrations (use educatall picture game).90038 90037 Homemade puzzles made with bird illustrations or store-bought puzzles related to the theme. 90038 90037 Cards containing bird pictures and numbers that must be associated with the correct number of eggs. 90038 90037 Cheerios cereal that can be threaded on a string. 90038 90037 Lite-Brite game to create colourful birds. 90038 90037 Board games. 90038 90037 Modeling dough and bird-shaped cookie cutters. 90038 90047 90002 90003 Pre-reading: 90004 90005 90036 90037 Books about birds, birdwatching, and nature.90038 90037 Pictures of birds to decorate the walls of your reading corner (old calendars). 90038 90037 Bird sounds that children will enjoy listening to. 90038 90047 90002 90003 Pre-writing: 90004 90005 90036 90037 Bird-related scenes in which children must search for errors. 90038 90037 Hunt and seek activities. 90038 90037 Activity sheets related to the theme. 90038 90037 Games using educatall word flashcards. 90038 90047 90002 90003 Sensory bins: 90004 90005 90036 90037 A container filled with sunflower seeds.90038 90037 A container filled with different types of birdseed. 90038 90037 A container filled with different sizes of plastic eggs. 90038 90047 90002 90003 Science: 90004 90005 90036 90037 A container filled with sunflower seeds or mixed birdseed along with containers children can use to measure, fill, and pour. 90038 90037 A birdwatching station complete with binoculars children can use to observe the birds that visit your yard. 90038 90047 90002 90003 Word flashcards 90004 90005 90002 Use the flashcards to spark a conversation with your group, in your reading and writing corner, or to identify your thematic bins.(Open word flashcards-Migratory birds) Print. south, Canada goose, snow goose, robin, great blue heron, hummingbird, seagull, duck, gannet, to fly, hot, sky. 90005 90002 90005 90002 90003 Sequential story 90004 90069 (Open sequential story-Birds) Print, laminate, and cut out the illustrations. Encourage children to place them in the correct order to recreate the story. With younger children, use fewer illustrations. 90005 90002 90005 90002 90003 ROUTINES AND TRANSITIONS 90004 90005 90002 90003 I can move like a bird 90004 90069 Like migratory birds, flap your «wings» to move around the daycare.Teach children facts related to different types of birds. For example, they can flap their wings very quickly to represent a hummingbird, make large sweeping movements to represent a great blue heron, etc. 90005 90002 90005 90002 90003 Colourful birds 90004 90069 During transitions, provide a large container filled with colourful feathers and invite children to sort them according to their color. 90005 90002 90005 90002 90003 ACTIVITIES FOR BABIES 90004 90005 90002 90003 The birds in the forest 90004 90069 You will need a tree branch.Use heavy rope to hang it horizontally from your daycare ceiling. Hang decorative birds, birdhouses, etc. from the branch. 90005 90002 90005 90002 90003 Bird pictures 90004 90069 Display pictures of birds on the walls of your daycare and next to your changing table. Secure other pictures on the floor using adhesive paper. Old calendars can represent a great source for pretty pictures. 90005 90002 90005 90002 90003 Bird mobile 90004 90069 Assemble several bird pictures to form a mobile.Hang it over your changing table so children can observe it during diaper changes. 90005 90002 90005 90002 90003 Feathers 90004 90069 Add a large quantity of feathers to a tiny bin. Play fast-paced music and encourage children to toss the feathers up in the air. Use the feathers to tickle little ones and encourage them to tickle you too. 90005 90002 90005 90002 90003 Bird song 90004 90069 While you are out for a walk or simply playing in your yard, listen closely to the sounds produced by birds.If you prefer, purchase a CD containing nature sounds or borrow one from your local library. 90005 90002 90005 90002 90003 PHYSICAL ACTIVITY AND MOTOR SKILLS 90004 90005 90002 90003 Like a bird … 90004 90069 Pretend to fly around the daycare like birds. You can practice flying slowly, quickly, rest on a branch, hop around, etc. 90005 90002 90005 90002 90003 Worms 90004 90069 One child plays the role of the bird while the other children are worms. The bird must try to catch all the worms to prepare his / her meal.90005 90002 90005 90002 90003 Birds in a nest 90004 90069 Outside, draw a few large circles with sidewalk chalk. If there are 6 children in your group, draw 5 circles. Select one child to be the bird that does not have a nest. All the other children are in their nest (one of the circles). When the child says, «I am looking for a nest,» all the other children must leave their circle and try to find another one. There will always be one child left without a nest. If you wish to do this activity indoors, use electrical tape to draw nests on the floor.90005 90002 90005 90002 90003 The great blue heron 90004 90069 Invite children to stand on one leg and see who can hold this position the longest. 90005 90002 90005 90002 90003 Yes or no? 90004 90069 Arrange the picture game illustrations on a table, face down. Invite one child to pick a card. He / she must not show the picture to the other children. The other children must ask him / her questions to try and discover which bird is shown on the card. The child holding the card can only answer using «yes» or «no».Variation: If the children in your group are too young to recognize the different types of birds, add pictures of other animals and have them determine whether the child who picked a card is holding a bird or not. 90005 90002 90005 90002 90003 Flying feathers 90004 90069 Set a feather in each child’s hand and have them blow on it to send it flying through the air. 90005 90002 90005 90002 90003 Birds can fly 90004 90069 Have children sit in a circle. Every time you say, «Birds can fly,» children must pretend to flap their wings.Mention different animal actions before repeating this key sentence. Children must therefore listen closely to know when to flap their «wings». 90005 90002 90005 90002 90003 Whistle like a bird 90004 90069 Teach children how to whistle. They will enjoy practicing throughout the day. If you are really brave, you can use soda crackers to teach them the basics at snack time. 90005 90002 90005 90002 90003 OUTDOOR ACTIVITIES 90004 90005 90002 90003 Parachute and feathers 90004 90069 Set your parachute on the floor and deposit several feathers on it.Invite children to hold the edges of the parachute to shake it ever so gently at first. After a while, tell them to shake it much harder to send the feathers flying through the air. 90005 90002 90005 90002 90003 Dancing birds 90004 90069 Take advantage of sunny days to take your group outside to listen to the birds and observe them. Encourage children to climb, hop, and spin around to create their own bird dance. 90005 90002 90005 90002 90003 ACTIVITIES INVOLVING PARENTS 90004 90005 90002 90003 Visit a bird sanctuary 90004 90069 Invite parents to join you on a trip to a nearby bird sanctuary or zoo.90005 90002 90005 90002 90003 In the forest 90004 90069 Organize an outing to a nearby forest to provide children with birdwatching opportunities. 90005 90002 90005 90002 90003 COGNITIVE ACTIVITIES 90004 90005 90002 90003 Educ-math-Migratory birds 90004 90069 (Open educ-math-Migratory birds) Print and laminate for durable, eco-friendly use. Children must count the objects in each rectangle and circle the corresponding number. 90005 90002 90005 90002 90003 Educ-same and different-Migratory birds 90004 90069 (Open educ-same and different-Migratory birds) Print and laminate for durable, eco-friendly use.Chidlren must circle the illustration that is different in each row. 90005 90002 90005 90002 90003 Educ-same and different-Birds 90004 90069 (Open educ-same and different-Birds) Print and laminate for durable, eco-friendly use. Children must circle the illustration that is different in each row. 90005 90002 90005 90002 90003 Snakes and ladders-Migratory birds 90004 90069 (Open snakes and ladders-Migratory birds) Print and laminate. Use a die and playing pieces. The object of the game is for each child to reach the last square on the board game.When they succeed, encourage them to fly around the daycare before returning to their spot to watch the others complete the game. 90005 90002 90005 90002 90003 Magnifying glass game-Birds 90004 90069 (Open magnifying glass game-Birds) Print and laminate the board game and the cards. Cut the cards and store them in a box or Ziploc bag. Children take turns picking a card and searching for the illustrated item on the board game using a magnifying glass. When they find the corresponding illustration, they must deposit it in the correct square, on the board game.90005 90002 90005 90002 90003 Educ-assocation-Birds 90004 90069 (Open educ-association-Birds) Print and assemble the association game in a file folder. Children must associate the illustrations. When they find a match, they must deposit it in the corresponding square using Velcro or adhesive putty. 90005 90002 90005 90002 90003 Hunt and seek-Birds 90004 90069 (Open hunt and seek-Birds) Print and laminate. Children take turns picking a card and searching for the corresponding items in the scene.90005 90002 90005 90002 90003 Educ-pattern-Birds 90004 90069 (Open educ-pattern-Birds) Print and laminate. Children must use the cards to complete the patterns by arranging them in the correct squares using Velcro or adhesive putty. 90005 90002 90005 90002 90003 Dominoes-Birds 90004 90069 (Open dominoes-Birds) Print, glue the cards on heavy cardboard, and laminate. This game is for 2 to 4 players. Each player picks 5 cards. Arrange the other cards in a pile on the table. Place one card.The first player must try to place one of his cards containing a matching illustration next to it. If a player does not have a matching illustration in his / her hands, he / she must pick another card. If he / she still can not play, his / her turn is over. The next player must then try to match one of his / her illustrations to one of the illustrations at the end of the path created on the table. The first player to place all his / her cards wins. 90005 90002 90005 90002 90003 MORAL AND SOCIAL ACTIVITIES 90004 90005 90002 90003 Scrapbook-Migratory birds 90004 90069 (Open scrapbook-Migratory birds) Print this new page for each child.Have each child draw his / her favorite bird species. Help children add this page to their scrapbook. If you do not already have scrapbooks, visit the Scrapbook section in the educatall club. 90005 90002 90005 90002 90003 Carrier pigeon 90004 90069 Have children write or draw a special message for one of their friends. When they are done, encourage them to deliver it, pretending to be carrier pigeons. 90005 90002 90005 90002 90003 Old-fashioned writing 90004 90069 Let children draw or write using feathers dipped in ink or poster paint diluted with a small amount of water.90005 90002 90005 90002 90003 EARLY SCIENCE 90004 90005 90002 90003 The ornithologist 90004 90069 Provide binoculars and encourage children to observe birds through a window in your daycare. When you are outside, invite children to search for feathers. 90005 90002 90005 90002 90003 Our nest 90004 90069 Set a plastic tablecloth on a table. Let children use mud to form a nest. Have them collect branches, leaves, etc. They can use them to complete their nest. Let dry and show parents your project at the end of the day.90005 90002 90003 ARTS & CRAFTS 90004 90005 90002 90003 Feather painting 90004 90069 Use feathers instead of paintbrushes to paint bright designs with your group. 90005 90002 90005 90002 90003 My bird picture book 90004 90069 Provide several old calendars or old magazines containing pictures of birds. Use them to create an original picture book with your group. 90005 90002 90005 90002 90003 Bird cutting 90004 90069 (Open models-Migratory birds) Print for each child.Invite children to color the birds and cut them out. Use the birds to create a mobile or simply display them on the walls of your daycare. 90005 90002 90005 90002 90003 Bird masks 90004 90069 For each child, cut two holes out of a brown paper bag to represent eyes. Let children decorate their bag to make it look like a bird. Provide markers, feathers, and colourful scraps of paper. 90005 90002 90005 90002 90003 Seed-filled bird 90004 90069 (Open bird shapes) Print for each child (ideally on cardboard).Deposit birdseed on the table. Have children apply white glue all over the shapes and then press seeds on them. Let dry and display. 90005 90002 90005 90002 90003 Our forest 90004 90069 Draw a forest scene on a large paper banner with your group. When your forest is ready, invite children to cut birds out of magazines and glue them among the trees. 90005 90002 90005 90002 90003 How to make bird masks 90004 90069 (Opens masks-Birds) Print. Set a large pile of feathers in the centre of the table.Give each child a paper plate in which you’ve already cut two holes for the eyes. Using scissors, markers, and glue, children decorate the contour of the eyes and add a beak before sticking feathers all over their plate. Attach a string behind each mask so they can be tied behind their head. 90005 90002 90005 90002 90003 My three-dimensional bird 90004 90069 (Open 3D bird) Print and cut out the various pieces. Glue multicoloured feathers all over an empty toilet paper roll and then add the bird parts.Hang the birds from the ceiling. 90005 90002 90005 90002 90003 My bird-shaped suncatcher 90004 90069 Trace a bird shape on a piece of clear adhesive paper. Provide feathers, tissue paper, and confetti children can use to fill the bird shape. When they are done, add another piece of clear adhesive paper on top and display the bird in a sunny window. This craft can be done individually or represent a group project. 90005 90002 90005 90002 90003 Feather painting 90004 90069 Provide different types of feathers and encourage children to use them as paintbrushes with poster paint or watercolours on large pieces of paper.90005 90002 90005 90002 90003 Sticky sunflower seeds 90004 90069 Give each child a bird-themed coloring page and have them trace the outline of the shapes with white glue. Sprinkle sunflower seeds (or another type of seed) on the drawing, shake off any excess seeds, and set aside to dry. 90005 90002 90005 90002 90003 My nest 90004 90069 Give each child a coffee filter and have them glue Easter straw all over it to create a cute nest. Add construction paper birds. 90005 90002 90005 90002 90003 Mystery birds 90004 90069 Invite each child to create a unique bird using a specific type of material: modeling dough, salt dough, feathers, buttons, pipe cleaners, glitter, pieces of cardboard, tissue paper, etc.90005 90002 90005 90002 90003 Perches 90004 90069 Collect tree branches with the children in your group. Let them paint the branches with a mixture of poster paint and glitter or use the branches as paintbrushes by dipping them in paint and using them to draw lines on construction paper. 90005 90002 90005 90002 90003 Birdfeeder 90004 90069 Use a 2-litre milk carton to make a birdfeeder. Here are two simple methods: 90005 90586 90037 Punch holes at the top of the container.Thread a string through the holes so you can hang the birdfeeder from a branch. Cut a large door on one side of the milk carton. Decorate the birdfeeder and pour mixed birdseed inside. 90038 90037 Cut the milk carton halfway up. Keep only the bottom section. Decorate it and pour birdseed inside. To hang your birdfeeder from a branch, make holes on either side and thread a piece of string through the holes. 90038 90591 90002 90003 Bouncy bird 90004 90069 Inflate a balloon and knot the end.Glue a construction paper beak near the knotted end. Have children cut bird feet out of cardboard and glue them under the balloon. Add eyes and feathers. 90005 90002 90005 90002 90003 Binoculars 90004 90069 Use two empty toilet paper rolls per child. Have them decorate them and glue them side by side. Make a tiny hole on either side of their binoculars and thread a string through them. Children will love wearing their binoculars around their neck so they have them on hand to observe birds.90005 90002 90005 90002 90003 The birds are coming back 90004 90069 (Open models-Birds) Children must first cut out a bird shape and decorate it as they wish. Provide different arts & craft materials (including feathers) children can use to complete their creations. Hang the birds throughout your daycare. 90005 90002 90005 90002 90003 CREATIVE COLORING 90004 90005 90002 (Open creative coloring-Migratory birds) Print for each child. 90005 90002 90005 90002 90003 COLORING PAGES 90004 90005 90002 (Open coloring pages theme-Migratory birds) Print.90005 90002 90005 90002 90003 SONGS & RHYMES 90004 90005 90002 (Open songs & rhymes-Migratory birds) 90069 Sung to: London Bridge is falling down By: Patricia Morrison 90005 90002 90005 90002 90003 Migratory birds 90004 90005 90002 When the sky turns cold and gray, 90069 Cold and gray, cold and gray 90069 When the sky turns cold and gray, 90069 Birds fly away 90005 90002 They travel south to where it’s warm 90069 Where it’s warm, where it’s warm 90069 They travel south to where it’s warm 90069 For the winter 90005 90002 When the snow finally melts away 90069 Melts away, melts away 90069 When the snow finally melts away 90069 They’ll come home again 90005 90002 90005 90002 90003 Have fun 90004 90005 90002 90003 The educatall team 90004 90005 90002 90005 90002 90005.90000 Migratory Birds 90001 90002 Wheelchair-bound hunts, zones, or blinds are open to hunters who are totally and permanently confined to a wheelchair 90003 as certified by a physician. 90004 Certain WMAs have special blind sites established for wheelchair-bound hunters which include: Camden, Cheatham Lake, North Chickamauga Creek, Old Hickory, Reelfoot, and West Sandy. See specific WMAs for regulations. On wheelchair-bound waterfowl hunts, each wheelchair-bound hunter must be accompanied by at least one, but not more than three assistants (at least one of whom must be age 16 years or older), who may also participate in the hunt.90005 90002 West Sandy wheelchair-bound hunts are first-come, first-served. Applications for Cheatham and Old Hickory are available from the Region II office, (615) 781-6622. Applications for Camden and Reelfoot are available below and at the Region I office (731-423-5725) or Reelfoot office (731-253-7343). Information for North Chickamauga Creek (Varner Unit) is available from the Region III Office, (931-484-9571). Applications for wheelchair-bound hunts must be received by noon on the fourth Friday of October at the Region I Office (Camden), Reelfoot Office (Reelfoot), or Region II Office (Cheatham and Old Hickory) 90005 90002 90009 Temporary Blinds & Decoys 90010 90005 90002 Temporary blinds and decoys must be removed at the end of shooting hours each day, unless otherwise indicated under the individual WMA listing.90005 90002 All decoys must be removed by the owner of the blind within ten days after the close of waterfowl season, unless otherwise indicated under the individual WMA listing. Refer to the 2011 Waterfowl Guide for additional restrictions. 90005 90002 90009 Youths Hunting Waterfowl on a WMA 90010 90005 90002 Youths, ages 6-15, must be accompanied by an adult, 21 years of age or older, who must remain in position to take immediate control of the hunting device except as otherwise noted.90005 .90000 The science of migratory birds | Science | In-depth reporting on science and technology | DW 90001 90002 Is it a bird? Is it a plane? Just birds actually, migrating ones. They’re gradually returning from their winter cabins flying in V and 1 formations. This year, we were only halfway through winter when the first ones arrived, but the German Nature Conservation Society (NABU) said this was «not unusual» and happened last year too. 90003 90002 90005 Why are some migratory birds returning so early? 90006 90003 90002 We hate to disappoint you: It does not mean that spring is almost just around the corner.The reason for the early return is that the hatchery is first-come-first-served, so nobody wants to get there late, and if winter comes back the cranes can move to warmer climes in a few days. 90003 90002 However, researchers at the Max Planck Institute for Ornithology have also found that long-distance migrations are going out of fashion. As birds become more comfortable with the changing climate, they shorten their travel distance and adapt their destinations. 90003 90002 90013 Read more: 90014 China builds first ‘bird airport’ to attract feathered friends 90003 90016 90002 They have conducted a large-scale experiment over the years with more than 3000 Eurasian blackcaps.The scientists ‘study has shown that the genetically determined migratory urge of birds or the so-called migratory restlessness changes and that migratory birds first travel shorter distances within a few generations and later no longer migrate at all. 90003 90002 Nevertheless, the flight routes of migratory birds are still well travelled. In Germany alone there are about 280 different species of migratory birds. It is estimated that there are 50 billion animals worldwide every year, five billion of them between Europe and Africa.90003 90002 Frequent flyers often cross entire continents on their way from their breeding grounds to their food-rich winter quarters. Striped geese, for example, leave their wintering grounds in India in spring and fly north to breed in Central Asia. On their journey, they have to cross the Himalayas at an altitude of over 7000 metres. And the Alpine Swift has extraordinary endurance: the migratory bird can fly almost continuously for up to seven months — even while sleeping. 90003 90002 90013 Read more: Millions of migratory birds in Germany draw nature lovers 90014 90003 90002 90005 So why do migratory birds put the strain on themselves? 90006 90003 90002 It’s quite simple: it’s primarily the food supply that determines the birds ‘migration, not the temperature.Who likes to look for a few insects and seeds in ice and snow with little promise of success? 90003 90002 Only the resident birds remain where they are. Even in winter. Because they are grain eaters and carnivores, and are not necessarily dependent on insects. Typical species in Germany are the blue tit, the blackbird, the great tit and the house sparrow. 90003 90002 The white stork, which winters in Central Africa, is one of the 80 species of long-distance migrators. It continues to find insects there that do not exist in Germany in winter.Their departure and arrival times often differ by only a few days in successive years. 90003 90002 90013 Read more: 90014 Giant South American birds cause chaos in northern Germany 90003 90041 90002 90005 And why not just stay in the warm south? 90006 90003 90002 The warm south sometimes also means a hot, dry summer. Which — in terms of food supply — is not necessarily beneficial. This is why birds return north in spring to take advantage of the abundant food supply to raise their young.In addition, migratory birds have to share their winter habitats with native bird species, including what is on the table. 90003 90002 The cranes, recognizable for their loud trumpets, can hardly wait to return, staying to breed in Germany or just passing through en route to Scandinavia. 90003 90002 90005 Can migratory birds get lost? 90006 90003 90002 No — not really. Most have a phenomenal sense of direction. 90003 90002 And yet «migrating birds sometimes do get lost,» writes William Young, bird-watcher and author of «The Fascination of Birds: From the Albatross to the Yellowthroat.»90003 90002 No one is sure why exactly this happens. Some of these lost birds might have something wrong with their internal sense of navigation. Some of them might get thrown off-course by unusual weather. Many are migrating for the first time. For whatever reason, it does happen. 90003 90060 90002 But still, we can only dream of having the sense of orientation of most migratory birds, which effectively have three compasses: the sun, the stars, and the magnetic field. 90003 90002 Unlike us, these birds can see the direction of sunlight, so they know where the sun is even on cloudy days.Birds migrating at night, on the other hand, orient themselves by the position of the stars. 90003 90002 Crucially, they are also able to perceive the magnetic field lines of the earth. Migratory birds can recognize whether they are flying towards the poles or the equators. 90003 90002 This makes the orientation and navigation of migratory birds a complex interplay of many factors. On the one hand, innate mechanisms play a role, but also the many years of experience of birds. For example, the first migration of young birds is still exclusively controlled by the genetic programme.90003 90002 Later, more and more experience will be gained over the years and migratory movements. This increases the probability of reaching the wintering grounds or hatchery safely and more quickly, according to the German Wildlife Foundation. 90003 90071 90002 90005 Why the formation flight? 90006 90003 90002 Not all birds fly in formation or in shoals. The cuckoo, for example, flies solo. Others prefer to set off together in large flocks, for example the starlings and swallows.Geese, pelicans, storks and other larger migratory birds fly in a straight line, a chain, or the so-called V-Formation, also called wedge-formation. 90003 90002 The reason for this is simple: aerodynamics. The birds want to save energy. The leading bird at the top sometimes has the most strenuous job, while the rest of the group benefits from the slipstream of its leader. But this pole position would be too strenuous in the long run. That’s why there are regular changes at the top. 90003 90002 Millions of migratory birds in Germany draw nature lovers 90003 90002 90005 Last but not least: Why the noise? 90006 90003 90002 Since the migratory bird travel group is not sitting together in the car or train, it has to make sure that everyone stays together.And since physical contact is difficult during the flight, there is chattering and cawing. But not all migratory birds make such a racket. 90003 90002 Cranes and geese in particular coordinate their travels so that the flock retains its shape and no member gets lost. 90003 90090 90091 90092 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The long-distance champion 90096 90002 Meet the bar-tailed godwit: Breeding primarily on Arctic coasts, and the Scandinavian and Siberian tundra, this wading species spends the winter in Australia and New Zealand .In 2007, a tagged bird was recorded as having flown 11,600 kilometers (7200 miles), from Western Alaska to New Zealand, in a single nine-day stretch. That probably makes it the record-holder for non-stop flight. 90003 90099 90091 90101 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The little guy 90096 90002 Named for the bright red plumage under its beak, the ruby-throated hummingbird can grow up to 9 centimeters (3.5 inches) and weigh as little as 3 grams.But do not let the bird’s small stature fool you, it still gets around. During migration, some specimens fly 900 miles non-stop across the Gulf of Mexico to their breeding grounds in the Eastern United States. 90003 90099 90091 90110 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The officer 90096 90002 Belonging to the stork species, the greater adjutant owes its name to its gait — which is said to resemble that of a military officer. But the adjutant does not command much land anymore.It’s listed as endangered, and is only found in two breeding colonies in India and Cambodia. Outside of the breeding season, it visits neighboring countries across Southeast Asia. 90003 90099 90091 90119 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 ‘The Bird’ 90096 90002 An invasion of sooty shearwater birds in California in тисячі дев’ятсот шістьдесят одна was the inspiration for Hitchcock’s famous thriller «The Birds,» which came out two years later. In real life, the birds are more awe-inspiring than scary.Crossing the Pacific and Atlantic, up coasts in spring and down in autumn, they clock up to 14,000-kilometer journeys. Oh, and they can also dive down to more than 60 meters. 90003 90099 90091 90128 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The sewing machine 90096 90002 Dunlins are small waders, and breed in Arctic regions. While those from Northern Europe and Asia fly as far as Africa for the winter break, their Alaskan and Canadian counterparts prefer the much closer North American coasts.Their characteristic mechanical way of picking at food has earned them their nickname. 90003 90099 90091 90137 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The snowbird 90096 90002 Arctic terns have developed the ultimate strategy to evade winter: They breed in the Arctic during the northern summer, then travel to the shores of Antarctica, racking up 80,000 kilometers of travel or more per year in the process. That means they see two summers. But winters? Zero.Every year. 90003 90099 90091 90146 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The holy bird 90096 90002 Critically endangered, the northern bald ibis is now only found in southern Morocco. It used to migrate across Europe, North Africa and the Middle East. Revered by the ancient Egyptians and said to have been the first bird to be released from Noah’s Ark, Turkish pilgrims also looked to them for guidance on their way to Mecca. Spiritual appreciation has not helped stem its decline.90003 90099 90091 90155 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The all-rounder 90096 90002 The northern wheatear has nothing to do with wheat or ears but it does make one of the longest migrations of any small bird. It passes over oceans, snow and desert during its spring journey from Sub-Saharan Africa to the Northern Hemisphere. There, the birds occupy an area stretching from Central Asia to Europe and Alaska. Trackers have shown they can travel 290 kilometers a day on average.90003 90099 90091 90164 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The commoner 90096 90002 The common crane is a common appearance in the north of Europe and Asia, where it breeds typically in moors and wetlands. For its winter vacation, it commonly migrates to North and East Africa, as well as to Israel and parts of Iran. 90003 90099 90091 90173 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 The harlequin 90096 90002 Anything but boring, the ruddy turnstone’s plumage features a harlequin-like pattern during summer when it breeds in the Arctic Tundra of Europe, Asia and North America.As temperatures drop, the small wader changes into its brown winter coat and migrates south on coastlines around the world. 90003 90099 90091 90182 90093 Migratory birds: The real long-distance champions 90094 90095 End of a journey 90096 90002 These ducks had made it across the Mediterranean from North Africa only to be shot on arrival at this beach in Albania. Every year, hunters kill many millions of migratory birds across the Mediterranean — for food or money, or, most controversially, sport.90003 90002 Author: Ranty Islam, Jennifer Collins 90003 90099 90192 90193 .90000 Bird Migration, Sample of Reports 90001 90002 5 pages, 2039 words 90003 90004 BIRD MIGRATION 90005 90002 Although bird migrations have been observed for thousands of years, it was not until the early nineteenth century that migration was accepted as an explanation for the winter disappearance of birds from northern climes (Lincoln 1979). 90003 90002 Bird migration has been studied using a variety of techniques, of which ringing is the oldest. Color marking, use of radar, satellite tracking, and stable Hydrogen and Strontium isotopes are some of the other techniques being used today to study the migration of birds (Font et al.2007). 90003 90002 To identify migration intensity, one contemporary approach makes use of upward pointing microphones to record the contact calls of overflying flocks; these calls are then analyzed in a laboratory to measure time, frequency, and species (Farnsworth et al. 2004). 90003 90002 What is migration? Migration refers to directed, regular, or systematic movement of a group of objects, organisms, people, or animals. There are two type of migration such as immigration and emigration.Bird migration is one of the most fascinating views for bird watchers and it is refers to magnificent regular journeys to and from a given area undertaken by all or part of a bird population. The bird migration happens to temperate reagent birds but it also occurs in tropic birds. It is also known as nomadism, invasion, dispersal or irruption. Since migration takes a lot of time and energy, they must have really good explanations to do so. These also will increase the chance of survive and reproduce again so that they not become extinct.90003 90002 4 pages, 1759 words 90003 90004 The Term Paper on Crane migrations 90005 90002 … shows us how people can help birds find their migration patterns, Text 2 shows us how birds can help people find inspiration. Their … purpose is to inform the reader about the new crane migration project in central Wisconsin. Wisconsin is known to be a … focus on these birds helps the reader understand … 90003 90002 Migration is marked by its annual seasonality and bird movements include those made in response to changes in food availability, habitat or weather.Instead of difficulties to find foods and weather changes such as cold temperature, it’s been shown that at least in some birds there are also indicator such as environmental cue. The changes in day length cause pituitary gland (an endocrine gland that controls the release of hormonal stimuli) in the birds ‘bodies to produce hormones that profound changes inside the birds, changes that prepare them for the flight south. As days grow shorter in the fall, fat accumulates under the skin and this will supplies energy needed for those coming days when the birds flying than they will eat during occasional rests.This shows the birds are already prepared with vary of probability. 90003 90002 Not all birds are long-distance migratory birds, some are short-distance migratory, some are residents and some are partial migratory. There are four types of residents such as permanent resident, summer resident, winter resident and transient. Permanent resident are non-migrating birds such as House Sparrows who remain in their home area all year round. Summer residents are migratory birds such as Purple Martins who arrive in our Northern in the spring, nest during summer and return south to wintering grounds in the fall.Winter residents are migratory birds who have come to south for the winter such as White-throated Sparrows, who are summer resident in much of Canada, are winter residents in much of the U.S. 90003 90002 Birds fly at varying altitudes during migration. In some species, the population at higher latitudes tends to be migratory and will often winter at lower latitude. The migrating birds bypass the latitudes where other populations may be sedentary, where suitable wintering habitats may already be occupied.This is known as «leap-frog migration». Within a population, there can also be different patterns of timing and migration based on the age groups and sex. These occur to some species such as Chaffinches. Only the female Chaffinches in Scandinavia migrate, while the males staying resident. This has given rise to the latter’s specific name of coelebs, a bachelor. 90003 90002 Besides that, there also an expedition to Mt. Everest found skeletons of Pintail and Black-tailed Godwit at 5000 m (16,400 ft) on the Khumbu Glacier.Bar-headed Geese have been seen flying over the highest peaks of the Himalayas above 8000 m (29000 ft) even when low passes of 3000 m (10000 ft) were nearby. Seabirds fly low over water but gain altitude when crossing land and the reverse pattern is seen in landbirds. However, most bird migration is in the range of 150 m (500 ft) to 600 m (2000 ft). 90003 90002 1 page, 459 words 90003 90004 The Essay on Changing face of Indian villages 90005 90002 India is a land of villages. It is said that real India lives in villages.About seventy per cent of its population lives in villages. India is undergoing revolutionary changes. Its villages are not untouched by those changes. The changes are reflected in every walk of life. These changes have been brought by various agents. These include science, technology, and spread of education, advent of … 90003 90002 Bird-hit aviation records from the United States show most collisions occur below 600 m (2000 ft) and almost none above 1800 m (6000 ft). 90003 90002 In contrast, some bird species migrate by swimming such as penguin.These routes can cover over 1000 km. Blue Grouse Dendragapus obscurus perform altitudinal migration mostly by walking. Emus in Australia have been observed to undertake long-distance movements on foot during droughts. 90003 90002 Migration often is concentrated along narrow belts that are well-established as traditional routes known as flyways. . There are four major flyways in North America: the Pacific, Central, Mississippi and Atlantic Flyway. The flyways are actually shaped by geographical, ecological, and even meteorological factors.It is typically follow mountain ranges or coastlines, and may have the advantage of updrafts and other wind patterns, or avoid geographical barriers, such as large stretches of open water. The specific routes may be genetically programmed or learned from the experiences. Some research state that the birds are guided by innate behaviors including hormonal signals that enable them to know when to depart and that orient them toward a specific location over long distances. 90003 90002 However, they also find their way to their destination in vary different ways such as they can navigate by the sun or the stars.An internal clock mechanism enables birds to use the sun as a point of orientation, determining the angle of the sun above the horizon. Nocturnal migrants may also use the stars to get their bearings. They have very good vision and watch for landmarks such as mountains and rivers. The birds like petrels and pigeons can also use their sense of smell but perhaps the most interesting navigation device are tiny grains of mineral called magnetite which is found just above their nostrils and which scientists think may act like compass, telling them which way to go.Many birds have been demonstrated to have a «compass sense;» i.e., they are able to fly in a particular constant direction, regardless of their release point. 90003 90002 2 pages, 590 words 90003 90004 The Essay on Bird Species Generalist And Specialist 90005 90002 Bird Species, Generalist and Specialist Double Crested Cormorant (Phalacrocorax auritus) Double Crested Cormorant is a member of the cormorant family of seabirds. Assuming that generalist / opportunistic species are widespread and more or less uniformly distributed, Double Crested Cormorant can hardly be categorized as generalist (Generalist an organism able to utilize many food sources, and… 90003 90002 Despite the genetic and environmental factors that guide them along specific routes, migrating birds can still lose their way. In a phenomenon known as the «spring overshoot,» birds returning to their breeding areas overshoot their destination and end up further north than intended. «Drift migrations» of birds blown off course by the wind can result in «falls» of large numbers of migrants at coastal sites. The timing and response of migration are in large part genetically controlled.In contrast, the ability of migratory birds to navigate and orient themselves during migration is a much more complex phenomenon that may include both endogenous (internal) programs as well as learned behavior (Helm and Gwinner 2006). 90003 90002 Bird species have diverse modes of migration. The varied modes and patterns of bird migration may be as adaptations. In fact, migration itself has conferred an advantage to only certain bird species, while not evolving in other species that remain resident, or sedentary, year-round.Whether a particular species migrates depends on a number of factors. The climate of the breeding area is important, as few species can cope with the harsh winters of inland Canada or northern Eurasia. The nature of the staple food is also significant. Most specialist insect eaters that breed outside the tropics are long-distance migrants, and have little choice but to head south in winter. 90003 90002 The most common pattern involves flying north in the spring to breed in the temperate as such as Arctic summer and returning in the fall to wintering grounds in warmer regions to the south.The longer days of the northern summer provide greater opportunities for reproduce and raise their young. Long summer days in the north produce an abundance of insects and plants for birds and their young to eat. The extended daylight hours allow diurnal birds to produce larger clutches of eggs than those of related non-migratory species that remain in the tropics year round. As the days shorten in autumn, the birds return to warmer regions where the available food supply varies little with the season.These advantages are offset the high stress, physical effort costs, and other risks of the migration such as predation (high and unpredictable). 90003 90002 3 pages, тисяча сорок три words 90003 90004 The Essay on Protection Of Endangered Species 90005 90002 Out of all the species that have ever existed since the beginning of time, 98% of them are extinct (Facts). There are an estimated 5-10 million species that exist currently and only 1.5 million have been identified (Sherry, 2). Scientists classify species into six different groups: plants, animals, insects, algae, fungi, and microorganisms (Todays Situation).In the tropical rainforest alone, most … 90003 90002 In many tropics regions have wet and dry season and there is little variation in the length of day throughout the year, and it is always warm enough for an adequate food supply. Apart from the seasonal movements of northern hemisphere wintering species, most species are in the broadest sense resident. However many species undergo movements of varying distances depending on the rainfall. Apart from the seasonal movements of Northern Hemisphere wintering species, most species are in the broadest sense resident.The Woodland Kingfisher migrates into the equatorial zone during the dry season. There are also notably cuckoos, which are pure long-distance migrants within the tropics. An example is the Lesser Cuckoo, which breeds in India and spends the non-breeding season in Africa. 90003 90002 The migratory routes of various large birds and many other birds of prey take advantage of ecological features like thermal columns to power their flight. Some large broad-winged birds rely on thermal columns of rising hot air to enable them to glide hover in the air.These include many birds of prey, such as vultures, eagles, and buzzards, as well as storks. Migratory species in these groups have great difficulty crossing large bodies of water, since thermals form over land only. The Mediterranean and other seas therefore present a major obstacle to soaring birds, which are forced to cross at the narrowest points. Massive numbers of large raptors and storks pass through areas such as Gibraltar, Falsterbo, and the Bosphorus at migration times. 90003 90004 Migrations may be diurnal (during the day) or nocturnal (at night).90005 90002 By following established routes, some species risk predation during periods of peak migration. Many of the smaller insectivorous birds, including the warblers, hummingbirds, and flycatchers, are nocturnal migrants. By migrating at night, they minimize the risk of predation, and avoid the overheating that could result from the energy expended to fly such long distances. Those smaller species that migrate during the day tend to be those making movements that are relatively short and weather-driven, like the larks and finches, or that can feed on the wing, like swallows and swifts.90003 90002 1 page, 428 words 90003 90004 The Essay on Evolution Of Species 90005 90002 I’m sitting down at a computer that has very vast capabilities. It is capable of almost any application, but it being only the size of my history textbook, leaves it fragile and vulnerable. With a few light slams, or the pass of a powerful magnet, it’s very existence could be destroyed. Ancient times suggest not only survival of the fittest, but also survival of the smartest. Long ago the … 90003 90002 To make the migration success and safe they have to adapt with many things such as the birds need to alter their metabolism in order to meet the demands of migration.The storage of energy through the accumulation of fat and the control of sleep in nocturnal migrants require special physiological adaptations. In addition, the feathers of a bird suffer from wear-and-tear and require to be molted. The timing of this molt usually once a year but sometimes twice, it is varies with some species molting prior to moving to their winter grounds and others molting prior to returning to their breeding grounds. Apart from physiological adaptations, migration sometimes requires behavioral changes such as flying in flocks to reduce the energy used in migration or the risk of predation.Many large birds fly in a V-formation, which helps individuals save 12-20% of the energy they would need to fly alone. Red Knots Calidris canutus and Dunlins Calidris alpina were found in radar studies to fly 5 km per hour faster in flocks than when they were flying alone. 90003 90002 Human activities have threatened many migratory bird species. The distances involved in bird migration mean that they often cross political boundaries of countries and conservation measures require international cooperation.The concentration of birds during migration can put species at risk. Some spectacular migrants have already gone extinct, the most notable being the Passenger Pigeon (Ectopistes migratorius). 90003 90002 During migration the flocks were a mile (1.6 km) wide and 300 miles (500 km) long, taking several days to pass and containing up to a billion birds. Habitat destruction by land use changes is the biggest threat, and shallow wetlands that are stopover and wintering sites for migratory birds are particularly threatened by draining and reclamation for human use.Several international treaties have been signed to protect migratory species including the Migratory Bird Treaty Act of 1918 of the US and the African-Eurasian Migratory Water Bird Agreement. 90003 .

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *