cart-icon Товаров: 0 Сумма: 0 руб.
г. Нижний Тагил
ул. Карла Маркса, 44
8 (902) 500-55-04

Контрольная работа английский язык 4 класс кузовлев – Итоговая контрольная работа по английскому языку 4 класс В.П. Кузовлев

Итоговая контрольная работа по английскому языку 4 класс В.П. Кузовлев

ПОЯСНИТЕЛЬНАЯ ЗАПИСКА

  1. Назначение работы — оценить подготовку учащихся 4-х классов по иностранному языку (английский) с целью их итоговой аттестации при переходе в 5-й класс.

  2. Документы, определяющие содержание итоговой работы.

Содержание работы определяется на основе следующих документов:

  1. Обязательный минимум содержания основного общего образования по иностранному языку (Приказ Минобразования России № 1236 от 19.05.1998 г.).

  2. Федеральный компонент государственного стандарта общего образования. Английский язык (Приказ Минобразования России № 1089 от 05.03.2004 г.).

  3. Структура итоговой работы.

Итоговая работа по иностранному языку (английский) носит тестовый характер и состоит из четырех разделов.

Раздел 1. АУДИРОВАНИЕ

В данном разделе проверяется умение понимать речь в аудиозаписи с общим охватом содержания, с полным пониманием услышанного, а также с целью извлечения конкретной информации. Проверка осуществляется на основе прослушивания аутентичных текстов разного характера (интервью, высказывания людей по проблеме и т. д.) длительностью звучания 1—1,5 минуты. К текстам предлагаются контрольные задания. На выполнение заданий отводится 5 минут, включая время, необходимое для двукратного прослушивания текстов.

Раздел 2. ЧТЕНИЕ

В этом разделе проверяется умение понимать общее и полное содержание прочитанного, умение извлекать конкретную информацию, умение читать быстро, ориентироваться в прочитанном тексте, догадываться о значении незнакомых слов по контексту. Вам будет предложено прочитать один или два аутентичных текста и выполнить ряд контрольных заданий к ним. Тексты, используемые в данном разделе, различны по характеру: газетные или журнальные статьи, объявления, рекламный проспект и т. д. На выполнение заданий отводится 10— 15 минут, включая время, необходимое для прочтения текстов.

Раздел 3. ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЕ ЗАДАНИЯ

Раздел включает задания на проверку умения использовать лексические единицы и грамматические явления в рамках пройденного материала. На выполнение заданий отводится 15—25 минут.

Раздел 4. ГОВОРЕНИЕ

В одной части вам будут , предложено высказаться по определенной теме или проблеме. Другая часть направлена на проверку умения вести диалогическое общение в заданной ситуации, и предполагает парную работу. Вам предстоит продемонстрировать умение использовать различные речевые функции (расспрос информации, выдача информации, выразить мнение, (не)согласие, сравнение, описание, объяснение, т.д.).

Итоговая работа по иностранному языку (английский) выполняется в течении 45 минут.

Ключи и критерии оценивания

Раздел 1. АУДИРОВАНИЕ

1. subjects.

2. longer.

3. Maths

4. a pencil case

5. homework diary

6. the school rules.

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 6 баллов.

Раздел 2. ЧТЕНИЕ

1.

[D] [T] [¶]

father _throw teaches

then things change

them think

this month

the theatre

together

with

mothers

other

2.

1. a 2. a. 3. b. 4. a. 5. b. 6. b. 7. b. 8. b.

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 24 балла.

Раздел 3. ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЕ ЗАДАНИЯ

1. (0) has come (1) is (2) has taken (3) Go (4) are wearing (5) are going to have (6) longest (7) am tidying up (8) has bought (9) am going to wear (10) Don’t forget

2. (0) a. station (1) c. garden (2) b. out of (3) a. hurry (4) b. because (5) a. cupboards (6) c. round (7) a. theatres (8) b. could (9) c. Near (10) b. different (11) b. fat (12) c. of course

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 12 баллов.

ИТОГО: 54 балла

Перевод баллов в оценку:

48 - 54 баллов – “5”

40 - 47 балл – “4”

30 - 39 балл – “3”

менее 30 баллов – “2”

КРИТЕРИИ ОЦЕНКИ УСТНЫХ ОТВЕТОВ

Монологическая речь (Максимум 12 баллов)

Баллы

Решение коммуникативной задачи

Содержание

Лексическое оформление речи

Грамматическое оформление речи

Произношение

Баллы

3

Коммуникативная задача решена полностью.

Задание полностью выполнено: цель общения успешно достигнута, тема раскрыта в заданном объеме.

Используемые лексические средства адекватны и разнообразны.

Нечастые грамматические погрешности в речи учащихся не вызывают затруднений в понимании его коммуникативных намерений.

Речь понятна: в произношении учащегося отсутствуют существенные погрешности. Ударение в словах и фразах соблюдается. Интонационное оформление правильное .

2

2

Коммуникативная задача решена, немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию.

Задание выполнено: цель общения достигнута, однако тема раскрыта не в полном объеме.

Демонстрирует достаточный словарный запас, однако учащийся испытывает затруднения при подборе слов и допускает неточности в их употреблении.

Грамматические ошибки в речи учащегося вызывают затруднения в понимании его коммуникативных намерений.

В отдельных случаях понимание речи затруднено из-за наличия фонематических и/или интонационных ошибок.

1

1

Коммуникативная задача решена, но лексико-грамматические погрешности препятствуют пониманию.

Задание выполнено не полностью: цель общения достигнута не полностью, тема раскрыта в ограниченном объеме.

Словарный запас учащегося не достаточен для выполнения поставленной задачи.

Неправильное использование грамматических структур делает невозможным выполнение поставленной задачи.

Речь почти не воспринимается на слух из-за большого количества фонематических ошибок и интонационных ошибок, что значительно препятствует пониманию речи учащегося.

0

0

Коммуникативная задача не решена.

Задание не выполнено: цель общения не достигнута.

Примечание. При получении экзаменуемым 0 баллов по критерию «Содержание» все задание оценивается в 0 баллов.

За выполнение задания баллы соответствуют следующим отметкам:

Диалогическая речь (Максимум 12 баллов)

Баллы

Решение коммуникативной задачи

Взаимодействие с собеседником

Лексическое оформление речи

Грамматическое оформление речи

Произношение

Баллы

3

Коммуникативная задача решена полностью.

Демонстрирует способность логично и связно вести беседу: учащийся начинает и активно поддерживает ее, соблюдая очередность в обмене репликами; способен быстро реагировать на реплику собеседника.

Демонстрирует словарный запас, адекватный поставленной задаче. Используемые лексические средства разнообразны.

Адекватно использует грамматические структуры в соответствии с поставленной задачей.

Речь понятна: в произношении учащегося отсутствуют существенные погрешности, фонематические ошибки практически отсутствуют.

2

Демонстрирует достаточный словарный запас, в основном соответствующий поставленной задаче, однако учащийся испытывает затруднения при подборе слов и допускает отдельные неточности в их употреблении.

Нечастые грамматические погрешности в речи не вызывают затруднений в понимании его коммуникативных намерений. Использует грамматические структуры, в целом соответствующие поставленной задаче.

В отдельных случаях понимание речи затруднено из-за наличия фонематических ошибок и/или интонацией, соответствующей моделям родного языка.

1

2

Коммуникативная задача решена, немногочисленные языковые погрешности не препятствуют пониманию.

В целом демонстрирует способность логично и связно вести беседу: учащийся начинает и в большинстве случаев поддерживает ее с соблюдением очередности при обмене репликами.

Словарный запас учащегося не достаточен для выполнения поставленной задачи.

Неправильное использование грамматических структур делает невозможным выполнение поставленной задачи.

Речь почти не воспринимается на слух из-за большого количества фонематических ошибок и интонационных моделей, не характерных для английского языка, что значительно препятствует пониманию речи учащегося.

0

1

Коммуникативная задача решена, но лексико-грамматические погрешности препятствуют пониманию.

Демонстрирует неспособность логично и связно вести беседу: учащийся не стремится начинать и поддерживать беседу, в значительной степени зависит от помощи со стороны собеседника.

0

Коммуникативная задача не решена.

Учащийся не может поддерживать беседу.

За выполнение задания баллы соответствуют следующим отметкам:

ТЕКСТЫ ЗВУКОЗАПИСИ.

Кристи рассказывает о первом дне в средней школе и дает советы. Послушайте её рассказ. Обведите тот вариант, о котором она говорит. Вы услышите рассказ два раза.

I couldn’t wait to start secondary school. I couldn't wait to make new friends and study new subjects. But I was scared of starting secondary school because it is really different. And my day is now longer than I had in primary school.

My first lesson was Maths. It is not a new subject for me. But it wasn’t easy.

I also had a PE lesson and a science lesson, too.

I can advise you some things.

Have a pencil case with a lot of pens and pencils.

Have a good school bag. You can put your textbooks and your things in it.

Write down information in your homework diary. You will not forget to do your homework then.

Learn the school rules. They are important.

I hope it will be a good year for you and me

Бланк ответов

The 4th form, NAME________________________________________________

Раздел 1. АУДИРОВАНИЕ

Раздел 2. ЧТЕНИЕ

Раздел 3. ЛЕКСИКО-ГРАММАТИЧЕСКИЕ ЗАДАНИЯ

Члены экзаменационной комиссии:

Председатель экзаменационной комиссии:

Оценка:

infourok.ru

Итоговая контрольная работа 4 класс Кузовлев В.П.

ENGLISH-4 OVERALL

TEST

1. Ты услышишь 5 мини-диалогов Дэвида и его учителя мисс Лэйк. Каждому диалогу соответствует вопрос. В каждом случае выбери ответ-картинку из вариантов a - c. Ты услышишь мини-диалоги два раза.

Question

a

b

c

1

What time did David go to school?




2

Which is Sally's desk?




3

What subjects will the class study soon?




4

Where should David put the book?




5

Where will the teacher’s meeting be?




2. Для каждого из описаний 1 - 6 подбери подходящее слово из рамки. Два слова в рамке лишние.

a snake a cafe a pencil a fridge a door a sportsman a watch a bus

1) We draw with it.

2) He can ran very fast.

3) It's in the kitchen.

4) A driver drives it.

5) It's a dangerous animal.

6) We can eat there.

3. Выбери верный вариант для заполнения пропусков.

1) It was the ___ day in my new school. a) one b) first c) eleven

2) ___ worry, please! a) Doesn't b) Didn't c) Don't

3) I'm ___ breakfast now. a) having b) had c) have

4) I get ___ at six o'clock. a) down b) up c) to

5) It's the ___ beautiful town. a) most b) more c) many

6) We have ___ a big change. a) maked b) make c) made

7) My doll is ___ than your car. a) good b) best c) better

8) My sister ___ going to be a vet. a) is b) am c) are

4. Соотнеси реплики в диалогах.

1) Thank you for the apple!

a) Sweet dreams!

2) You have taken my ruler!

b) I can't find my snack.

3) I'll go to bed.

c) Excuse me.

4) I'm the tallest boy in our school!

d) Enjoy your meal!

5) What's wrong?

e) Really?

5. Прочитай текст и заполни пропуски в предложениях 1 - 6 словами из текста. В каждом случае используй только одно слово.

Linda's hobby

My name is Linda. I like toys, but I like books more. I love stories about men on the moon and about children who live in different countries.

I read a good story yesterday. In this story, a boy climbed a mountain. At the top, there was a lot of snow. It was evening, but the boy could see the forest around him. He sat down on the ground to have a drink and to look up at all the stars. But then he saw the thing that he didn’t understand. It was very big and round. It was behind a cloud. What was it? The boy didn’t know and he didn’t wait to see it again. He ran home to his parents because he was very afraid.

I wasn’t afraid! I enjoyed the story a lot!

1) Linda likes ___ more than toys.

2) There was some ___ at the top.

3) The boy saw the ___ around him.

4) There were many ___ in the sky.

5) The thing wasn't little, it was ___.

6) The boy didn't want to ___ the thing.

6. Прочитай рассказ Нила. Используя его историю как образец, напиши рассказ о своём любимом диком животном.

I'm Neil. My favourite wild animal is an elephant. I saw it in the zoo. It has got two big ears and four strong legs. Its colour is grey. Usually the elephants live in Africa and in India. I like them because they are very kind and smart.

ENGLISH-4 OVERALL

TEST - TEACHER’S PAPER

Мини-диалоги для аудирования

Мини-диалог 1.

Miss Lake: Good morning, David.

David: Good morning, Miss Lake.

Miss Lake: You’re early for school today. It’s only eight and a half.

David: Well, my mum's got a new job, so I must go to school at a quarter to eight.

Мини-диалог 2.

Miss Lake: Sally left her book in the library. Can you put it on her desk, please?

David: Yes, but which is her desk?

Miss Lake: It's that one, near the door.

David: This one?

Miss Lake: No, there's a bag under Sally's desk.

Мини-диалог 3.

David: Is that all, then, Miss Lake?

Miss Lake: Yes, it is, I think.

David: What lessons have we got today?

Miss Lake: Umm ... music and art.

David: Great! And history?

Miss Lake: No, that's tomorrow.

Мини-диалог 4.

Miss Lake: Oh, here's something else for you to do.

David: Yes?

Miss Lake: Can you get the book out of the cupboard,

David: Ok! Where should I put it... on the table?

Miss Lake: Yes, please.

Мини-диалог 5.

David: It's fun to help you. Can I do it again tomorrow morning?

Miss Lake: No, thank you. I'm going to go to a meeting tomorrow.

David: Is that in our classroom?

Miss Lake: No. It's in the teachers' room.

David: Ok! So I can go to the library tomorrow morning.

Miss Lake: Yes, you are free! And thanks for helping today!

ОТВЕТЫ И БАЛЛЫ

1.

1

2

3

4

5

b

a

b

b

c

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 5 баллов.

2.

1

2

3

4

5

6

a pencil

a sportsman

a fridge

a bus

a snake

a cafe

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 6 баллов.

3.

1

2

3

4

5

6

7

8

b

c

a

b

a

c

c

a

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 8 баллов.

4.

1

2

3

4

5

d

c

a

e

b

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 5 баллов.

5.

1

2

3

4

5

6

books

snow

forest

stars

big

see

Каждый верный ответ – 1 балл. Всего – 6 баллов.

6.

Письменный рассказ по образцу оценивается по критериям структуры, содержания и языкового оформления из максимума в 5 баллов.

ИТОГО: 35 баллов

Перевод баллов в оценку:

32 - 35 баллов – “5”

21 - 31 балл – “4”

11 - 20 баллов – “3”

менее 11 баллов – “2”

infourok.ru

Тест по иностранному языку (4 класс) по теме: Контрольная работа 4 класс 1 четверть (УМК English 4 Кузовлев В.П,)

Контрольная работа по английскому языку

4 класс, 1 четверть УМК «English-2» Кузовлев В.П.

I. Listening.

Дети рассказывают о самом лучшем выходном дне.

Послушай четыре высказывания.

Соотнеси имена детей (1—4) с тем, что они любят делать в выходной день (А—Е). Один ответ лишний. Ты услышишь высказывания два раза.

1. Tina _____________                A. likes visiting parks.

2. Jess _____________                 B. likes shopping with her brother.

3. Kate_____________                C. likes going for walks with her parents.

4. Emma____________                 D. likes going to sports games with her father.

E. enjoyed going to another city.

II. Reading. Хорошо ли ты знаешь правила чтения?

1. Reading rules. Распредели слова по группам в соответствии с правилами чтения выделенных букв.

In the science room children could show shells from the beach, large dangerous sharks, nice giraffes and good cheerful kangaroos, which they made of clay.

[k]

[s]

[ɡ]

[ʧ]

[ʃ]

[ʤ]

_______________________________________

__________

__________________________________________________

_______________________________________________________

_______________________________________________________

__________________________________________________

__________________________________________________

2. Прочитай отрывок из книги «Путешествие Карен на самолёте» (Karen's Plane Trip by Ann M. Martin). Установи соответствие между именами героев рассказа и информацией о них (А—К). Ты можешь использовать буквы (А-К) несколько раз.

I was in my room when I heard a plane in the sky. My little brother, Andrew, was at a friend’s house. Mummy wasn’t in the room. Seth was at work. (Seth is my stepfather.) .

Usually I don’t look at planes. But soon I will fly to Nebraska to visit Granny and Grandad. (They are Seth’s mother and father. They live on a farm.)

“Hey, plane!” I called. “Soon I will ride on you!”

I went to my bed. A suitcase was on the bed.

“Goosie,” I said to my toy cat, “I will bring you to Nebraska with me. But I will not pack you now.”

Goosie didn’t answer. But I talked to him. I am Karen Brewer. I am seven years old. My brother is four. We both have blond hair and blue eyes. I like real animals and toy animals. You can talk to them. They cannot answer but you can think that they can talk.

“Goosie,” I said, “I hope you are not afraid of flying to Nebraska  I am not afraid. Once I went to the camp. Kristy and her friends were there.” (Kristy is my big stepsister.) “But now I will stay with Granny and Grandad.”

I looked at my suitcase.

“Oh, I forgot my roller skates!” I put my skates. Then I put five books and my doll. I wanted to close the suitcase. But I could not do it.

“Do you want my help, Karen?” asked Mummy.

(after Ann M. Martin)

a suitcase - чемодан

to pack - упаковывать

now – сейчас

Karen ______________________

Andrew_____________________

Goosie______________________

Karen’s gradparents___________

Karen’s mother_______________

  1. will visit Seth’s mother and father.
  2. is four.
  3. is a toy cat.
  4. isn’t afraid of flying.
  5. live on the farm.
  6. has got blond hair and blue eyes.
  7. will fly on the plane.
  8. was in a camp once.
  9. wanted to help to pack a suitcase.

III. Use of English (Vocabulary/Grammar).

1.  Прочитай про животных из семейства кошачьих и заполни пропуски (1-10) прилагательным в правильной форме. Задание (0) уже сделано в качестве примера.

Your cat is (0) smaller (small) than the lion, leopard, and tiger but they all are relatives. Tigers are the (1) __________________ (large) cats in the world. The Amur Tiger is (2) ___________________ (big) than other tigers. It is the (3) ____________________ (heavy) Wild cat in the world. The cheetah is (4) _________________ (small) than the tiger, but it is (5) ________________ (fast) than the tiger. In fact the cheetah is the (6)_______________ (fast) animal on land. The lion is the (7) ____________________________ (dangerous) animal in Africa. Some cats are (8) ____________________ (furry) than others. The snow leopard has (9) __________________ (long) fur than the lion.

2. Прочитай про рептилий, выбери правильный ответ и заполни пропуски (1-10). Задание (0) уже сделано в качестве примера.

(0)        Reptiles           are crocodiles, snakes and turtles. (1)________________________ is an animal with a long body and no legs.

 Snakes live in (2)____________________ places: in forests, rivers, and lakes.

(3)____________________snakes live in trees and

(4) ______________________snakes spend their time in water.

Snakes cannot (5) ______________________where it is cold.

Some people are (6) _____________________of snakes. But people are not afraid of turtles.

A turtle is a (7) __________________________with a shell.

Some turtles live (8)______________________, but others live in water.

Many land turtles are (9)______________________.

But sea turtles are very (10) __________________________________.

0. reptiles/whales                         6. special/scared

1. A snake/An alligator                 7. snake/reptile

2. dangerous/different                         8. in the world/on land

3. Tall/Some                                  9. slow/fluffy

4. other/slow                                 10. fast/cheerful

5. travel/live

KEYS

I. Listening

II. Reading

1.

[k]

[s]

[ɡ]

[ʧ]

[ʃ]

[ʤ]

could

clay

science nice

good kangaroos

children beach

cheerful

shells

sharks

show

dangerous

large

giraffes

2.

Karen    

Andrew

Goosie

Karen’s grandparents  

Karen’s mother  

A, D, F, G, H

B, F

C

E

I

III. Use of English (Vocabulary /Grammar)

1. (0) smaller (1) largest (2) bigger (3) heaviest (4) smaller (5) faster (6) fastest (7) most dangerous (8) furrier (9) longer (10) most beautiful

2. (0) reptiles (1) A snake (2) different (3) Some (4) other (5) live (6) scared (7) reptile (8) on land (9) slow (10) fast

nsportal.ru

Контрольная работа 4 класс Кузовлев В.П

Контрольная работа в 4 классе

по английскому языку

1. LISTENING Кристи рассказывает о первом дне в средней школе и дает советы. Послушай ее рассказ. Выпиши тот вариант, о котором она говорит. Ты услышишь рассказ два раза

  1. There are new a) subjects b) teachers

  2. The day is a) shorter b) longer

  3. The first lesson was a) Maths b) PE.

  4. You must have a) a pencil case b) a lunch box.

  5. Always bring your a) homework diary b) ruler.

  6. You mustn`t forget a) the school b).rules your school

2. READING. Прочитай рассказ о том, как девочки ходили в кафе и напишите, верны ли предложения после текста. В бланк ответов запиши T (верно) или F (неверно).

At Joe’s Café

        Hello! My name is Lucy. Last Sunday I had lunch at Joe’s Café. It’s near the library in the city center. I went with my best friend, Daisy.

        First, we got some drinks because we were very thirsty. We wanted some juice but there wasn’t any. I had some lemonade and Daisy had a glass of water. Then we asked for some food. I had some great sausages and chips. Sausages are my favourite food. Daisy didn’t want any sausages. She had a very big pizza. She didn’t like it much, but she liked the ice cream we had later. It was very nice!

        I think Joe’s Café is a nice place to eat. The food is nice and the people are very friendly! Also, it isn’t expensive. I’d like to go there again.

1. Lucy and Daisy went to Joe’s Café on Sunday.   _______          

2. There wasn’t any lemonade.                                 _______          

3. Lucy had sausages and chips.                                _______          

4. Daisy didn’t like her pizza.                                   _______          

5. Lucy and Daisy ate ice cream.                              _______          

6.Lucy didn’t like Joe’s Café.                                  _______          

VOCABULARY / GRAMMAR . Прочитай предложения и заполни пропуски, выбрав один из трёх вариантов ответа. Выпиши букву выбранного тобой варианта.

1. I __________ happy to see you.

a) are b) is c) am

2. My brother _________ got a big sofa and a red carpet.

a) have b) has c) had

3. My brother _______ a new hat yesterday.

a) buys b) bought c) buy

4. My friends like _________books about animals.

a) read b) reading (to read) c) are reading

5. Christmas is on _______of December.

a) the twenty-five b) on the twenty-fifth c) on the twentieth-fifth

6. Martin is_________than Mary.

a) happy b)happier c) the happiest

7. 1. He ______________ football well.

a) play b) plays c)will play

8. She _______ go to the zoo yesterday.

a) doesn’t b) don’t c) didn`t

9. They……. shopping tomorrow.

a) go b)went c)will go

10. ________you going to be a teacher?

a) Are b) Is c) Am

4. Group the words. Распредели слова по данным группам.

1 House

2. School

3 Pets/Animals

4 Numeral

5 Town/city

6 Jobs

A bedroom / twelve / a textbook / a bathroom / a library / a doctor / a giraffe / fifty / a living room / blackboard / a supermarket / a desk / a vet / first / a elephant

infourok.ru

Административная контрольная работа №3 4 класс УМк Кузовлев

Административная контрольная работа №3 4 класс

Variant I

  1. . Прочитай вопросы 1-5. Прослушай текст. В соответствии с содержанием услышанного выбери для каждого вопроса верный ответ. Ты услышишь текст два раза.

1) This text is about ….

a) a comfortable house b) a village c) a smart cat

2) Who lives in the village?

a) a granny b) a sister c) a grandfather

3) What is Tim?

a) a dog b) a boy c) a cat

4) Where are there a lot of trees and flowers?

a) behind the house b) in front of the house c) next to the house

5) Who gave the cat some milk and water?

a) schoolchildren b) people c) friends

  1. Прочитай текст. Какие из приведенных ниже утверждений соответствуют тексту (T), а какие не соответствуют (F)

Moscow is the capital of Russia. It is the biggest Russian city. The population of Moscow is more than 10 million people. Moscow is situated on the Moskva River. There are a lot of bridges in Moscow. Krymskii Most is the longest in Moscow.

There are a lot of wide and narrow streets, long roads, big and small shops, parks. In the streets you can see many people, cars, big and tall houses. There are no fields and gardens, horses and sheep in Moscow. Gorki Park is the most beautiful in Moscow. Children like it very much. They come there with their parents and go on rides in the park.

There is a zoo in Moscow. There are a lot of different animals in it: monkeys and foxes, lions and tigers, bears and wolves, elephants and giraffes.

Moscow is a cultural centre. There are many theatres, cinemas in the city. Famous actors and actresses act in films and plays. The Bolshoi Theatre is the most popular.

Moscow is one of the most beautiful cities in Russia and in the world. I like it very much.

1. Moscow is the capital of Russia.

2. Moscow is the biggest Russian city.

3. Moscow is situated on the river Volga.

4. There are no many bridges in Moscow.

5. The Bolshoi Theatre is not so popular in Moscow.

6. There are many zoos in Moscow.

7. There are a lot of fields and horses in Moscow.

8. Moscow is one of the most beautiful cities in Russia.

  1. Заполните пропуски оборотом «to be going to» в правильной форме:

  1. I (sleep) now.

  2. He (do) the shopping.

  3. We (water) flowers in the garden.

  4. Mike and Ann (get) out of the bus.

  1. Раскройте скобки и поставьте глаголы в форму Present Perfect.

  1. I (repaint) the door in y room.

  2. He (wash) the car.

  3. She (feed) the dog.

  4. They (watch) a film.

5.Выберите лишнее слово.

  1. Pen, pencil, pencil case, prize

  2. hobby, angry, hungry, lazy

  3. to think, to plant, plant, to gather

  4. month, date, game, season

  5. museum, cinema, film, zoo

  6. bear, monkey, pony, little, pig

  1. Выберите верный вариант

  1. Is there a chair in the room?

a) Yes, he is. b) Yes, there is. c) No, he isn’t d) Yes, it is.

  1. The houses in the city are very …

a)angry b) windy c) tall d) small

  1. In autumn the weather is

  1. snowy b) rainy c) frosty d) hot

  1. Girls wear

a) a dress b) a skirt c) a shirt d) a blouse

5. Do you like reading books?

a) Yes, you do b) Yes, I does c) No, I am not d) Yes, I do

  1. Выбери подходящие по смыслу слова.

  1. There are two (kitchens/windows) in my room.

  2. You can see many pictures in the (shop/museum)

  3. There are no (bathrooms/books) on my table.

  4. There are three (houses/rooms) in our flat.

  5. There are many books in the (library/hospital).

Административная контрольная работа №3 4 класс

Variant II

1. Прочитай вопросы 1-5. Прослушай текст. В соответствии с содержанием услышанного выбери для каждого вопроса верный ответ. Ты услышишь текст два раза.

1) This text is about ….

a) a comfortable house b) a village c) a smart cat

2) Who lives in the village?

a) a granny b) a sister c) a grandfather

3) What is Tim?

a) a dog b) a boy c) a cat

4) Where are there a lot of trees and flowers?

a) behind the house b) in front of the house c) next to the house

5) Who gave the cat some milk and water?

a) schoolchildren b) people c) friends

  1. Прочитай текст. Какие из приведенных ниже утверждений соответствуют тексту (T), а какие не соответствуют (F)

My Town

My name is Nick. My country is Russia. I live in a small town. Our town is not very big. Not all the streets of our town are long and wide. But they are green in summer with a lot of trees and flowers. On Saturdays and Sundays there are a lot of people and cars in the streets. The people of our town and from the countries around try to do shopping.

We can see a lot of people in the parks in our town. In spring and summer there are a lot of grannies and little children in our "Children's Park". Grannies usually sit or walk. And their little grandchildren like to play balls, ride small cars, run and jump. This park is the best place for our children.

In summer, when it is hot, the people of our town like to go to the river. It is not very long and wide, but it's warm and clean. There is a bridge across the river. Next to the river there is a large field. In summer it is yellow and very beautiful.

Some houses in our town are big and tall. But there are small houses too. And they have got small gardens behind with apple trees and flowers.

There are four schools in our town. My friend and I go to school number four. We are good friends and good pupils. In winter we like to skate in the park and ski in the field not far from the forest. We like our school and our town.

1) Our town is not very big.

2) All the streets in our town are long and wide

3) They are green in summer with a lot of trees and flowers.

4) On weekdays there are a lot of people and cars in the streets.

5) The park is the best place for children.

6) Grandchildren like to play with their grandmothers.

7) There are some schools in our town.

8) In winter they like to skate and ski.

  1. Заполните пропуски оборотом “ to be going to” в правильной форме

  1. Mike (buy) some bread.

  2. Tom and Nick (ride) bicycle.

  3. I (visit) my grandma.

  4. You (play) in the yard.

  1. Раскройте скобки и поставьте глаголы в форму Present Perfect.

  1. I (gather) apples in the garden.

  2. My Mother (cook) a tasty cake.

  3. He (read) a book.

  4. They (help) their parents

  1. Выберите лишнее слово.

  1. Pen, pencil, pencil case, prize

  2. to drive, to phone, tomorrow, to feed

  3. calendar, date, month, competition

  4. writer, doctor, alligator, reporter

  5. pet shop, break time, toy shop, bus stop.

  6. teacher, librarian, firefighter, mother.

  1. Выберите верный вариант

  1. Are there flowers in the garden?

  1. Yes, they are b) yes, it is c) yes, there are d) yes, they do

  1. In summer the weather is

  1. sunny b) rainy c) cold d) windy

  1. School subjects are

  1. Maths b) English c) Monday d) Science

  1. Boys usually wear

  1. trousers b) blouses c) jackets d) skirts

  1. Does he like helping sick animals?

  1. No, he does b) Yes, he does c) Yes, he is d) Yes, he doesn’t

  1. Выбери подходящие по смыслу слова.

  1. There is a carpet on (the floor/the window).

  2. Jane’s mother acts in plays. She is an (singer/actress)

  3. There is a TV (on the piano/on the table).

  4. You can buy food in the (supermarket/ park)

  5. She likes animals and looks after them. She is a (doctor/vet)

Part I. Listening (Аудирование)

Cross the odd word out.

        1 Friendly, independent, kind, responsible.

2 Unusual, unlucky, unhappy, athletic.

3 Teacher, librarian, firefighter, mother.

4 Writing, dancing, dreaming, making.

5 Putting, cutting, swimming, walking.

.Найди лишнее слово и зачеркни его.

  1. Three, five, thanks, six, seven

  2. Bear, monkey, pony, little, pig

  3. Fun, run, swim, skip, jump

  4. Black, grey, red, green, ten

  5. He, she, boy, we, I

  6. Doll, big, little, nice, funny

infourok.ru

Учебно-методический материал по иностранному языку (4 класс) по теме: Контрольная работа по английскому языку 4 класс (УМК Кузовлев В.П.)

Name: ______________________________

Form: _______________________________

Date: _______________________________

Term I

I. Listening

1. Tina ____________     A. likes visiting parks

2. Jess _____________    B. likes shopping with her brother

3. Kate ____________     C. likes going for walks with her parents

4. Emma ___________    D. likes going to sports games with her father

                                          E. enjoyed going to another city.

II.  Vocabulary/Grammar

Your cat is (0) smaller (small) than the lion, leopard, and tiger but they all are relatives. Tigers are the (1) _______________ (large) cats in the world. The Amur Tiger is (2) ___________ (big) than other tigers. It is the (3)________________(heavy) wild cat in the world.  The cheetah is (4) ___________(small) than the tiger, but  it is (5) _____________(fast) than the tiger. In fact the cheetah is the (6) _______________ (fast) animal on the land. The lion is the (7) ________________ (dangerous) animal in Africa.

Some cats are (8) ____________(furry) than others. The snow leopard has (9) __________ (long) fur than the lion. The snow leopard is one of the (10) ______________ (beautiful) wild cats.

(0) Reptiles are crocodiles, snakes and turtles. (1) __________________________ is an animal with a long body and no legs. Snakes live in (2) __________________________places: in forests, rivers, and lakes. (3) __________________________ snakes live in trees and (4) _____________snakes spend their time in water. Snakes cannot (5) ___________ where it is cold. Some people are (6) _________________ of snakes. But people are not afraid of turtles. A turtle is a (7) _______________ with a shell. Some turtles live (8) ________________, but others live in water. Many land turtles are (9) __________________. But sea turtles are very  (10) ________________.

0.  reptiles/whales

1. A snake/ An alligator

2. dangerous /different

3. Tall/Some

4. other/slow

5. travel/live

6. special/scared

7. snake/reptile

8. in the world/on land

9. slow/fluffy

10. fast/cheerful

“We (0) ___do______ (to do)  lots of projects in my school, but my favourite project (1) ________________ (to be) last year when we (2) ________________ (to learn) about the elephants. We (3) ________________ (to go) to the zoo. We also (4) __________ (to make) clay elephants and I (5) _______________ (to love) it.

“After tests we usually (6) _____________ (to choose) a project. Soon we (7) _________ (to work) on one project. I think I (8) ___________ (to make) a huge painting.

nsportal.ru

Контрольная работа по английскому языку в 4 классе за 4 четверть (УМК Кузовлев)

Просмотр содержимого документа
«Контрольная работа по английскому языку в 4 классе за 4 четверть (УМК Кузовлев)»

Контрольная работа по английскому языку в 4 классе за 4 четверть (УМК Кузовлев)

1. Вставьте правильный вариант

Dear Pen Friend,

My name ( A1) Mike Robinson. I (A2) from Bodmin. It's the town of Cornwall. It (A3) half an hour to get to the ocean from our place by car. We often (A4) there in the summer. I like swimming very much. I like football, too. We (A5) football at school. It’s a pity the field is rather small. Bodmin is on the hills and it’s difficult to find a place for the field. I have already (A6) to London. I have (A7) the Tower of London, St Paul’s Cathedral, Trafalgar Square and other interesting places. I have (A8) a lot about the history of London. Have you ever been to London?

My favourite food is fish. My father (A9) a job in the bank. He says that in Australia there are a lot of people from Cornwall. They (A10) to Australia many years ago.

Write soon!
Best wishes, Mike.

Choose the correct answer.

A1. 1) am 2) is 3) are

A2. 1) am 2) is 3) are

A3. 1) take 2) takes 3) took

A4. 1 )go 2) goes 3)went

A5. 1) play 2) plays) 3) played

A6. 1) be 2) was 3) been

A7. 1) see 2 )saw 3) seen

A8. 1) learn 2) learns 3) learnt

A9. 1) have 2) has 3) had

A10. 1) go 2) went 3) gone

2. Ответь на вопросы

1. Where does Mike Robinson live?

2. How long does it take to get from Mike's place to the ocean?

3. What sport does he like?

4. Has Mike already been in London?

5. Where does Mike's father work?

3. Найди перевод

1. a bus station a) газовая плита

2. a theatre b) библиотека

3. a living room c) ветеринар

4. downstairs d) автобусная станция

5. a sportsman e) писатель

6. a library f) театр

7. a writer g) внизу

8. a pet shop h) гостиная

9. a cooker i) спортсмен

10. a vet j) зоомагазин

4. Выбери правильный вариант

1. I (am / is) going to be a model.

2. She (are / is) going to help people.

3. We (am / are) going to write stories.

4. He (is / am) going to be a sportsman.

5. They ( is / are) going to sing.

5. Переведи предложения

1. Я собираюсь стать актером.

2. Она не собирается быть учителем.

3. Они собираются посетить музей.

4. Вы собираетесь танцевать?

5. Он собирается стать спортсменом.

multiurok.ru

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *